محمدسنجری مدیدکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در نشست تخصصی تبیین نقش و جایگاه تشکلها؛ ضمن قدردانی از مشارکت تشکلهای کارگری و کارفرمایی استان در پیشبرد برنامه ها به عنوان شرکای اجتماعی دولت؛ بر رویکرد دولت تدبیر و امید بر ارتقاء جایگاه تشکلهای غیر دولتی و گفت و گوی اجتماعی میان دولت و نمایندگان مردم اشاره کرد و از رشد ۳۲درصدی تشکل ها به لحاظ کمی خبر داد.

وی نام گذاری روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را موجب ترمیم خلا فرهنگی موجود در توجه به نقش تشکل های غیر دولتی ضروری دانست و ادامه داد:واگذاری بسیاری از تصدی ها به مردم توسط دولت موجب تسهیل و تسریع انجام امور و همکاری بیش از پیش مردم می گردد و دولت با فراهم ساختن زیرساختهای لازم زمینه تقویت و توانمندی تشکل های مردمی را فراهم می نماید.

سنجری به اهمیت تامین منافع به صورت مشترک بین کارگران و کارفرمایان اشاره کرد و افزود: تداوم حیات و استمرار کار در توجه دولت به منافع هر دو گروه کارگری و کارفرمایی صورت می گیرد. وی به نقش تشکلها به عنوان بازوان حمایتی دولت و مشاورین آگاه در سیاستگذاری ها در کنار دولت اشاره کرد و گفت:کانون های عالی تشکلهای کارگری و کارفرمایی در سطح ملی در تصمیم گیری و پیگیری مطالبات گروه هدف خود بسیار فعال عمل می نمایند.

سرعت انجام امور، استفاده از ظرفیت های بالقوه، کسب اعتماد عمومی و ایجاد زمینه ارتقاء بهروری از نتایج انجام کار به صورت مشارکتی است که مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به ضرورت آن تاکید کرد.

سنجری رویکرد دولت را نگاه توسعه سه جانبه گرایی و تقویت تشکل ها عنوان کرد و بزرگترین حمایت دولت را ایجاد واگذاری بستر قانونی انجام امور به مردم دانست و افزود: وابستگی به بخش دولتی پس از واگذاری تصدی ها به مردم، غیر قابل قبول است و دولت پس از واگذاری امور در حوزه نظارت بر حسن انجام کار و تعدیل و تسهیل موانع قانونی ایفای نقش خواهد کرد.

سنجری برگزاری دوره های آموزشی را در جهت تقویت توانمندی اعضا موثر خواند و افزود: مشارکت، اعتماد و جذب اعضا با اثبات توانمندی و جایگاه تشکل های کارگری و کارفرمایی در تصمیم گیری ها و ارائه برنامه مدون از سوی مدیران تشکلها میسر خواهد شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله