انفعال روابط عمومی دستگاه های دولتی در خراسان جنوبی در معرفی عملکرد دولت

 متاسفانه قبل از انتخابات و بعد از آن،  روابط عمومی ادارات دولتی استان  در حوزه عملکردی خود که همانا پل ارتباطی دستگاه مربوطه با مردم و مخاطبان خود می باشد،  نتوانسته  است حتی گوشه کوچکی  از فعالیت خود را ارائه دهد.

این روزها که می بایست اطلاعات پایش شده  از سوی این قلب تپنده هر نهاد، در اختیار مردم قرار گیرد، گویی چند و چون  بروکراسی، مدیران و متولیان روابط عمومی را منفعل کرده است و این انفعال از عدم خلاقیت  نشات می گیرد .

خلاقیتی که می تواند و می توانست عملکرد دولت در حوزه های مختلف را برای مردم بازگو نماید. گویی مدیران ارشد استان، هنوز به نقش روابط عمومی و کارکرد آن اشنایی ندارند. در کوچکترین بررسی اماری دستگاه های استانی، به این نتیجه می رسیم که افراد مسئول، که این سالها، این سمت مهم را بدوش می کشیده اند جز برای روزمره گی های اداری،  کار دیگری در نقش محول شده، انجام نداده اند.

گاها این مدیران روابط عمومی ناپخته، هزینه هایی را بر سیستم تحت امرشان وارد کرده اند که جبران پذیر نبوده است. یا در خرید خدمات به عناوین مختلف، خارج از چار چوب قانون و بر اساس علایق شخصی خود تصمیم گیری کرده اند. در این میان احساس می شود، هر چیزی مهم بوده است جزحاکمیت دولتی و نشان دادن عملکرد صحیح و قابل قبول دولت. گاها مدیران روابط عمومی، در سیستم کاریشان پست دیگری را نیز بر عهده دارند و یا از روی ناچاری به این سمت گماشته شده اند.

این روزها، دستگاه متولی ناظر بر روابط عمومی استان می بایست دست به پالایش بی چون چرا در سیستم  خون رسانی این قلب تپنده بزند و صدای حریت دستگاه های دولتی را به گوش مردم برساند. این روزها می بایست از هزینه هایی که به جیب نهادهایی شبیه صدا و سیما که متعلق به بخش دولتی است،می رود جلوگیری کرد و این هزینه ها به بخش خصوصی که در قالب های قانونی فعالیت می کنند تزریق شود.

این روزها، مدیران محترم روابط عمومی باید  بدون چون چرا با دولت و تفکر دولت همسو باشند و کاملا کارشناسانه عمل نمایند تا ذهنیت مردم و مخاطبان دستگاه های دولتی نسبت  به عملکرد دولت و دولت مردان شفاف و روشن شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله