معلمان استان خراسان جنوبی در چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس کشور که در اصفهان برگزار شد، حایز رتبه سوم کشوری شدند

حجت الله جانی در رشته تدریس ریاضی مقطع متوسطه از شهرستان زیرکوه و فریده وردی در رشته تجارب تدریس شهرستان بیرجند به مسابقات کشوری اعزام و حایز رتبه شدند.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از این معلمان گفت: حضور در جشنواره های کشوری بازگو کننده میزان آمادگی و جسارت معلمان برای قرارگیری در برابر داوران ملی است.
علی اصغر موسوی کیا افزود: تدریس اثربخش و الگوگیری این افراد باید به عنوان نقشه راه برای سایر فرهنگیان استان قرار بگیرد تا موفقیت های روزافزون را در حوزه تعلیم و تربیت شاهد باشیم.
وی اشرافیت علمی، استفاده از شیوه های نوین و به کارگیری هنر در تدریس را از مهمترین محورهای تدریس موفق دانست و تصریح کرد: موفقیت در تعلیم و تربیت در راستای این محور ها قرار دارد و باید به آن توجه داشت.
وی اظهار داشت: فرهنگیان خراسان جنوبی با توجه به ظرفیت های موجود باید توجه بیشتری به جشنواره ها و مسابقات کشوری داشته باشند زیرا حضور در این جشنواره ها در کنار کسب تجربه موجب ارتقای وضعیت آموزشی استان خواهد شد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی رتبه نخست مسابقات آزمایشگاهی تجربی، طراحی سئوالات استاندارد و تالیف درس قرآن را از دیگر رتبه های کشوری جامعه آموزشی استان در سال جاری بیان کرد و گفت: در جشنواره ایده پردازی هم فرهنگیان خراسان جنوبی حایز رتبه دوم کشوری شدند.
وی با بیان اینکه معلمان خراسان جنوبی تک شغل هستند گفت: دغدغه معلمی و تدریس در این استان قابل تقدیر است و امیدواریم با ارتقای این مهم گامی قوی در راستای تعلیم و تربیت برداریم.

** میزان درک دانش آموز را با روش های نوین تدریس در هم آمیختم
معلم برتر نیز در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: میزان درک دانش آموز را با روش های نوین تدریس در هم آمیختم تا دانش آموزان ارتباط بهتری با درس ریاضی برقرار کنند.
حجت الله جانی ادامه داد: به کارگیری روش های تدریس باید در همه مدارس کشور قابلیت اجرا را داشته باشد و برای تحقق آن استفاده از نرم افزارهای الکترونیکی قابل فهم را برای دانش آموزان به کار بردم.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت بخشی به دروس پایه تصریح کرد: ایشان تاکید فراوانی به تقویت دروس در حال انقراض داشتند و ما هم وظیفه داریم با روش های نوین دانش آموزان را به سمت دروس علوم پایه راهنمایی کنیم.
جانی با بیان اینکه در اولین سال تدریسم در آموزش و پرورش موفق به مقام سوم کشوری شدم گفت: امیدواریم در سال های آینده بتوانم در راستای منویات مقام معظم رهبری و تقویت سطح آمادگی و آموزش درس ریاضی گام بردارم.
همچنین در این آیین لوح تقدیر وزیر آموزش و پرورش و سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی به معلمان برتر تدریس استان تقدیم شد.
چهاردهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس کشور یکم تا پنجم مرداد ماه جاری در استان اصفهان برگزار شد. 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله