حسن امین لو مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور پیش از ظهر امروز درمراسم یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری که در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد ضمن اشاره به برنامه تحول سلامت،اظهار کرد:بر کسی پوشیده نیست که هیچ دولتی تا به این اندازه به مقوله سلامت توجه نکرده است تا آنجا که رئیس جمهور از ابتدای تشکیل دولت، ارتقای سطح سلامت کشور را مهمترین دغدغه خود بیان کرد.

وی با اشاره به این که با اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور، نگاه دولت یازدهم به حوزه سلامت بسیار تخصصی، علمی و امیدوارکننده بوده است،خاطرنشان کرد:به طوریقین، مجموعه دولت و وزارت بهداشت به تمامی وعده‌هایی که دربحث کاهش دغدغه مردم داده شده متعهدانه عمل خواهد کرد.

 مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ادامه داد:در خراسان جنوبی نیز طی سال‌های اخیر کارها و اقدامات بسیاری بزرگی انجام‌ شده که از ثمرات طرح تحول سلامت است.

امین لو اضافه کرد: اقدامات ارزشمند در حوزه درمان، هم نتیجه سیاست ‌گذاری‌های کلان کشوری و هم نتیجه تلاش‌ها و فعالیت‌های مدیران استانی وبه ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حوزه بهداشت و درمان بوده  است.

وی ریشه پیشرفت در کشوررا مرتبط با امور فرهنگی دانست و یادآور شد:بنده به بسیاری از شهرهای دیگر ایران سفر داشته ام ولی وضعیت مطلوب بهداشت و پاکیزگی شهر بیرجند، نشانگر فرهنگ بالای مردم این منطقه و همچنین سابقه طولانی تمدن آن دارد.

مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورعنوان کرد:این که مشاهده می شود که توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در پشت تریبون از زحمات روسا و مسئولین سابق دانشگاه علوم پزشکی تقدیر و تشکر شده و از آنان به نیکی یاد می شود جای بسی خرسندی بوده و نشان دهنده تعامل و همکاری این عزیزان در راستای پیشرفت دانشگاه و مقوله سلامت است.

امین لو با بیان این که ریشه پرتاریخی در تمام شهر بیرجند هویداست و نمی توانیم منکر آن باشیم،تبیین کرد:دیوارهای اینجا نشان دهنده ریشه غنی و تاریخی این شهر بوده که در کمتر شهری از کشور دیده می شود.

وی از وجود خبرهای خوب در وزارت بهداشت خبر داد و افزود:خوشبختانه در قانون بودجه سال جاری با توجه به جایگاه هیئت‌علمی دانشگاه‌ها در ارتقاء فرهنگی کشور توجه خاصی به اساتید و اعضای هیئت‌علمی و همچنین میزان حقوق و مزایای آنان شده است.

 محمود گنجی فر دبیر یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری و مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه عنوان کرد: در جشنواره امروز از ۲۵ نفر شامل اساتید ارتقاءیافته، اساتید بازنشسته، اساتید اخلاق و صاحبان فرایند برتر دانشگاهی تقدیر می‌ شود.

وی مطرح کرد: در بحث برگزاری جشنواره مذکور؛ کمیته‌های علمی، اجرایی، تخصصی تشکیل و کارگاه‌های فرایند نویسی برگزار شد.

دبیر یازدهمین جشنواره دانشگاهی شهید مطهری ازارسال تعداد۵۶ مقاله به دبیرخانه همایش کشوری آموزش پزشکی،اذعان داشت: در راستای جشنواره ۳۶ فرایند آموزشی دریافت شد که شش فرایند برتر دانشگاهی، سه فرایند برتر کلان منطقه‌ای و یک فرایند کشوری بود.

گنجی فر در ادامه به فعالیت مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی نیز اشاره ای داشت و گفت: این مرکز در مرکز یادگیری الکترونیک، المپیاد و استعدادهای درخشان، واحدهای توانمندسازی، کمیته کتاب و مجله و پژوهش در آموزش و دانش ‌پژوهشی فعالیت‌های مختلفی داشته است.

وی اضافه کرد: از جمله سایر فعالیت ها در این زمینه می توان به چاپ ۲۰ مقاله پژوهشی برگرفته از طرح های پژوهش، نیازسنجی و تعیین اولویت‌های پژوهش در آموزش، تصویب ۴۷ طرح تحقیقاتی پژوهش در آموزش طی سه سال اخیر اشاره کرد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله