علوی مقدم معاون عمرانی استاندار : تردد خودروهایی که به صورت غیر مجاز گاز سوز شده اند مانند بمب ساعتی در شهر است و امنیت شهروندان را تهدید می کند.
وی با تاکید بر اینکه مراکز غیر استاندارد و غیر مجازی که اقدام به دو گانه سوز کردن خودروها می کنند باید شناسایی و تعطیل شوند گفت: به طور جدی مسئولان مربوطه باید از تردد خودروهای فاقد استاندارد جلوگیری کنند .

علوی مقدم بر بومی سازی تمامی اقدامات بازرسی معاینه فنی خودروها تاکید کرد و ادامه داد: مراکز بازرسی استاندارد استان برخی از فعالیت های مربوط به کنترل مخازن را نمی توانند انجام دهند و از شرکت های خارج استان کمک می گیرند که این مساله باید حل شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه می توان با ارتقا سطح آموزشی این شرکت ها، برای جوانان استان اشتغال زایی کرد تصریح کرد: برای ایجاد اشتغال و استفاده از نیروهای متخصص داخل استان سعی می کنیم که با آموزش های مستمر شرکت های موجود را نسبت به ارتقای سطح آگاهی آنان ترغیب کرده تا بتوانند در تمام موضوع ها از توان نیروهای داخل استان استفاده کنند.
علوی مقدم ادامه داد: شرکت های مستقر در استان اگر بتوانند ضمن توجه به تحصیلات تکمیلی تمام خدمات کنترلی را انجام دهند در بحث تسهیلات نیز از طرف استانداری حمایت خواهند شد.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت های بازرسی استان به دلیل نوپا بودن مجبور می شوند که برای انجام برخی از امور به استان های همجوار بروند.
وی با بیان اینکه ستاد معاینه فنی استان در بخش خودروهای سبک و سنگین کار صدور مجوز مراکز را انجام می دهد تاکید کرد: قطعا در کنار صدور مجوز باید کنترل های لازم هم انجام شود.

** مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در شهر خوسف راه اندازی می شود
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی ضمن اشاره به وجود حداقل یک مرکز معاینه فنی خودروهای سبک در اکثر شهرهای استان گفت: در شهر خوسف نیز مرکز معاینه فنی خودروهای سبک راه اندازی می شود.
علوی مقدم با بیان اینکه برای صدور مجوز مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین محدودیت داریم افزود: این مراکز باید در مبدا و مقصد خودروهای سنگین مستقر باشند.
وی با تاکید بر اینکه هرگونه صدور مجوز معاینه فنی در شهرها باید فقط از طریق فراخوان انجام شود گفت: پیگیری لازم برای تصویب مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در طبس و دیهوک انجام می شود.
جعفر شهامت مدیر کل حمل و نقل و پایانه های خراسان جنوبی هم از صدورمعاینه فنی برای ۳ هزار و ۲۹۱ خودرو از ابتدای امسال خبر داد و گفت: به طور متوسط ۱۸ دستگاه روزانه در مراکز فعال معاینه فنی اخذ می کنند.
فرماندار خوسف نیز در این جلسه خواستار یکسان دیده شدن شهرستان ها در صدور مجوز معاینه فنی خودرو ها شد و افزود: نباید آنطور باشد که به یک شهرستان چند مجوز داده شود و شهرستان دیگری هیچ مجوزی نداشته باشد.
علی شفیعی اظهار کرد: شهر خوسف در صورت داشتن مرکز معاینه فنی می تواند بار ترافیکی را در شهر بیرجند و طبس کم کند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله