به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان نخستین جلسه کمیته تخصصی اشتغال و کار آفرینی جوانان ستاد ساماندهی امور جوانان استان به ریاست دکتر افضل پور مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار شد .
در این نشست که صبح امروز با حضور مدیران دستگاههای اجرایی استان در محل سالن جلسات حوزه معاون محترم سیاسی و امنیتی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد دکتر افضل پور گفت :با عنایت به نام گذاری سال ۱۳۹۶ توسط مقام معظم رهبری به نام (اقتصاد مقاومتی :تولید و اشتغال ) و همچنین سیاست های دولت محترم تدبیر و امید در جهت اشتغال جوانان عزیز و مشکلات آنان و بیکاری که امروز یکی از معضلات مهم جامعه می باشد، همه سازمانها و دستگاههای دولتی باید تلاش کنیم تا این مشکلات حل و فصل گردد.
اداره کل ورزش و جوانان استان نیز با توجه به مسئولیت دبیری ستاد امور جوانان بر آن شد تا دراین خصوص اقدام به تدوین آیین نامه اشتغال جوانان نماید وانشا الله با گرد آوری نظرات دستگاههای استانی و افراد صاحب فکر در اینخصوص و مصوب نمودن این نظرات در ستاد ساماندهی امور جوانان استان گامی هر چند کوچک در جهت مرتفع شدن این موضوع برداریم .
وی همچنین افزود : یکی از مهمترین دلایلی که امروز در کشور و به خصوص استان خراسان جنوبی حاکم می باشد مسئله بیکاری و جذب فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی و بالاخص ورزشی
می باشد که باعث افزایش مهاجرت این عزیزان به سایر نقاط کشور و گاهاٌ خارج از کشور می شود و بر ماست تا بتوانیم با همفکری و همسویی در اجرای برنامه ها گامهایی در جهت ریشه کنی بیکاری از سطح جامعه برداریم .
مدیر ورزش و جوانان استان همچنین افزود : ما باید با برگزاری نشست های علمی و تخصصی و همایش های کار آفرینی و همچنین مراکز مشاوره شغلی به خصوص در حوزه ورزش فارغ التحصیلان رشته های مختلف درسی را با اصول و قواعد کسب و کار آشنا و همچنین هدایت این قشر به بنگاههای اقتصادی اقدام نماییم.
در ادامه جلسه آقایان دکتر حجی پور و دکتر زردی ودکتر ربیعی به عنوان مدعوین جلسه توضیحاتی در خصوص مشکلات جذب جامعه هدف وزارت ورزش و جوانان که فارغ التحصیلان ورزشی می باشند ارائه نمودند و حجی پور گفت در ۲۵/۰۳/۸۳ مجوزی به نهاد های دولتی داده شد تا دفتر کارآفرینی در دستگاه مذکور فعال شود که این مهم صورت نپذیرفت و خوشبختانه با درایت دولت محترم تدبیر و امید این امر به سرانجام رسید و کارگروه اشتغال در ورزش با همکاری وزارت ورزش وجوانان و دانشگاه شهید بهشتی تهران فعال و مشغول به کار شد. سپس مدیران کل و نمایندگان دستگاههای اجرایی استان به بیان دیدگاهها و نظرات خود در اینخصوص پرداختند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله