عضو هیات علمی دانشگاه بیرجند در گفتگو با ایرنا خراسان جنوبی بیان کرد: لازمه نزدیکی دانشگاه به دستگاه اجرایی، ارائه ماموریت از طرف دستگاه اجرایی است و دانشگاه هم باید به پاسخگویی موظف شود.

خلیل خلیلی گفت  دانشگاه های کشور ظرفیت بالایی دارند که دستگاه های اجرایی برای رفع معضلات خود باید از این ظرفیت استفاده کنند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی در بخش های صنعت، کشاورزی، اجرایی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و دیگر دستگاه های دولتی باید مشکلات خود را احصا و به دانشگاه ارائه کنند.
رئیس سابق دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه هم باید خود را در حوزه ارائه راهکار به بخش اجرایی پاسخگو بداند و این درخواست ها به شکل فرآیندمحور از طرف دستگاه اجرایی از دانشگاه طی سال ها خواسته شود تا دانشگاه جهت بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر مشکلی امروز به دانشگاه ارائه شود و این مجموعه علمی قادر به رفع آن نباشد در صورتی که به شکل فرآیندی و مستمر سال بعد هم این مشکل طرح شود قطعا دانشگاه برای رفع آن راهکار علمی پیدا می کند و باید به دانشگاه در این خصوص ماموریت تعریف شده واگذار شود.
خلیلی گفت: وقتی ماموریت به دانشگاهی واگذار شود آن مجموعه علمی جهت پیدا می کند.
وی ظرفیت علمی دانشگاه بیرجند را بسیار مطلوب و از دانشگاه های سطح ۲ کشور توصیف کرد و افزود: فقط باید ماموریت برای جهت گیری در خصوص رفع مشکلات جامعه به دانشگاه داده شود.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند گفت: فاصله بین دانشگاه و مجموعه های اجرایی زیاد شده و این ارتباط مطلوب نیست؛ در این حالت دانشگاه و مجموعه اجرایی هر کدام کار خود را انجام می دهند.
خلیلی اظهار داشت: دانشگاه به لحاظ تئوریک باید معلومات و اطلاعات لازم را به دانشجو بدهد و فارغ التحصیلان دانشگاه هم از دوره های میانی دستگاه هایی مثل سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی در بازار کار استفاده کنند.
وی گفت: اقدامات جزیره ای توسط دانشگاه و دستگاه اجرایی موجب بروز کمبودهایی در جامعه شده و برای رفع مشکلات نیازمند به ارتباط بین بخشی در این دو حوزه هستیم.
وی تصریح کرد: حضور سازمان ها و موسسات میانی مثل آموزش فنی و حرفه ای نقش عمده ای در مهارت آموزی به دانش آموختگان دارد و این سازمان باید با برگزاری کارگاه های آموزشی ۶ ماهه، مهارت آموزی را در قشر تحصیلکرده تقویت کند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله