?نوشته عمادالدین مزاری

♦️ انتصاب مهندس بیکی به عنوان جوان ترین فرماندار، خبر خوشِ این روزهای انتصابات خراسان جنوبی است؛ جوان خوش فکر، تحصیلکرده و البته خوش قد و قامت برای فرمانداری!
♦️ در زمانه‌ای که برخی مدیران کهنسال و فرتوت را جز حضرت عزرائیل نمی تواند از میز خدمت جدا کند، نصب یک جوان تازه نفس، امیدوارکننده است و ناشی از نگاه مثبت و اعتماد استاندار به جوانان.
♦️ اساساً تصویب و اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان با این هدف بود که خون تازه‌ای در رگ‌های جریان مدیریتی کشور جاری شود و بپذیریم که جوانان فقط در زمانه جنگ، گوشت مقابل گلوله نیستند، بلکه با همان انرژی و توان می توانند در مدیریت های راکد و خموده تحول ایجاد کرده، نوآوری و کارآفرینی را جایگزین مصلحت اندیشی و محافظه کاری کنند.
♦️ “آذری جهرمی” جوان ترین وزیر دولت، نمونه بارز یک مدیرِ جوان موفق است؛ مدیری که علیرغم همه فشارها باج نمی دهد و سعی می کند وزیر ارتباطات باشد نه قطع ارتباطات!
♦️ به باور نگارنده، بخش مهمی از نابسامانی کنونی در کشور ناشی از عدم بهره جستن از ظرفیت نیروی جوان در مدیریت های کلیدی است و اگر این دایره بسته مدیریتی را باز نکنیم، بحران مدیریتی و سیاسی گسترده و بی اعتمادی فراگیرتر خواهد شد.
♦️ مع الاسف “چرخش نخبگان” جای خود را به “دور باطل” داده و مدیریت ها به شکل موروثی دست به دست می شود؛ با این تفاسیر انتظار پویایی و تحول آفرینی عبث و نابجاست!
♦️ مجیدبیکیِ ۳۵ ساله، نه یک جوان کم تجربه که مدیری با عملکرد قابل دفاع مدیریتی است. وی که قریب دو سال و نیم بخشدار مرکزی قاین بوده، حدود هزار پروژه را در دهیاری ها پیش برده و بیش از ۳۰۰ بار از روستاها سرکشی داشته است. در ۱۸ ماه معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری قاین نیز در تعامل موثر با دستگاه های اجرایی نام نیکی از خود بر جای گذاشته است.
♦️ در عین حال گذر زمان معلوم خواهد کرد که فرماندار جوان نهبندان چه در چنته دارد و چه کارنامه ای از خود به یادگار می گذارد؛ به قول معروف: بزرگی، سراسر به گفتار نیست/ دو صد گفته چون نیم کردار نیست…
♦️ قلمِ یک روزنامه‌نگار مستقل با مجیزگویی بیگانه است و بنده، پیش و بیش از آنکه از ارتقای یک هم اتاقی خرسند باشم، از انتصاب و حضور یک جوانِ خوش فکر بر مسند امور مشعوفم؛ که اگر تصمیم سازان مملکت به اطرافشان بیشتر دقت کنند از این سرمایه‌های کشف نشده، کم نداریم …

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله