در آیین نکوداشت پرفسور احمد کامیابی مسک، از سند هویتی، سردیس و تعدادی از تألیفات ایشان رونمایی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، احمد محبی امروز (۱۱ آبان ماه) در آیین نکوداشت پروفسور احمدکامیابی مسک اظهارکرد: پروفسور کامیابی دارای سوابق درخشانی در حوزه علمی و هنری بوده که برای مردم استان ناشناخته است.

وی با اشاره به اینکه وی از ۱۸ سالگی وارد حوزه آموزش و پرورش شد، افزود: در سن ۳۴ سالگی نیز وی موفق به دکتری دولتی شد که بالاترین درجه علمی در کشور فرانسه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: علاوه بر این پروفسور کامیابی به دلیل علاقه به هنر، کارگردانی تعزیه و شبیه خوانی وارد عرصه هنر شده و فعالیت‌های ارزنده‌ای در این حوزه داشته است.

محبی از تألیف و ترجمه بالغ بر ۱۱۹ مقاله و کتاب توسط پروفسور کامیابی خبر داد و گفت: کتاب «صندلی‌ها» نوشته پروفسور کامیابی در سال ۸۹ به عنوان کتاب سال معرفی شده است.

وی بیان کرد: همچنین نمایشنامه معروف «در جست و جوی دوست» برگرفته از داستان شازده کوچولو نوشته این استاد بزرگ بوده که بارها در دانشگاه سوربن فرانسه و مرکز فرهنگی یونسکو به روی صحنه رفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهارکرد: پروفسور کامیابی مسک علاوه بر اینکه یک چهره علمی و فرهنگی است یک چهره دانشگاهی نیز بوده و در حال حاضر در دانشگاه تهران و دانشگاه سوربن فرانسه مشغول به تدریس است.

سید رضا احمدی زاده ، مسئول بنیاد نخبگان خراسان جنوبی نیز در این جلسه با اشاره به تالیف و ترجمه بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب توسط پروفسور کامیابی مسک، اظهار کرد: آثار و تالیفات ایشان کمک زیادی به هنر تئاتر و کارگردانی در کشور کرده است.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از شاگران استاد کامیابی مسک از اساتید بنام کشور هستند، بیان کرد: این نشان می دهد که وی به معنای واقعی دانشجو پروری کرده است.

وی با بیان اینکه جوانان این سرزمین نیاز به الگو دارند، عنوان کرد: در همین راستا بنیاد ملی نخبگان سعی دارد که این الگوها را به جامعه معرفی کند تا نسل جوان بداند که کشور به دست چه بزرگانی ساخته شده است.

مسئول بنیاد نخبگان خراسان جنوبی اضافه کرد: امروز بنیاد نخبگان استان برای هدایت جوانان و نسل آینده دست یاری به سمت نخبگان دراز می کند.

گفتنی است، در این جلسه که با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان جنوبی و   جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد، از سند هویتی، سردیس و تعدادی از تألیفات پرفسور کامیابی مسک رونمایی شد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله