مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: در صدا و سیما استان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از ۵۰ عنوان ویژه برنامه در قالب ۱۰ هزار دقیقه تولید و پخش می‌شود.
دکتر علیرضا آیینه دار، امروز ۵ آذر، در نشست خبری اظهار کرد: تاکنون بخشی از برنامه‌های چهل سالگی انقلاب بر روی آنتن رفته و برخی نیز طی این مدت به روی آنتن خواهد رفت.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: حوزه معاونت سیما نیز ۵ هزار دقیقه تولید برنامه خواهد داشت و تولید پنج مستند از شخصیت‌های تاثیر گذار انقلاب در دستور کار قرار دارد.

آیینه دار ادامه داد: این مستندها از شخصیت‌های تاثیرگذار انقلاب مانند آیت الله سید حسن تهامی، حجت الاسلام سید حسین آفتابی، حاج غلامحسین بازاری، شهید مهدی امین زاده قاین و حجت الاسلام فردوسی پور تولید خواهد شد.

وی به تهیه ۳۶ برنامه میزگرد با حضور مدیران برای انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی و ۳۰ برنامه تحلیلی ۴۵ دقیقه‌ای به نام ” ترنم انقلاب” اشاره و اظهار کرد: دو مستند با عنوان ” یاران انقلاب” برای معرفی سید ابراهیم مهاجریان مقدم و حجت الاسلام مرتضی اصفهانی قاین تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی بیان کرد: مسابقه تلویزیونی چهل چراغ نیز با هدف بازخوانی خاطرات انقلاب آرمان و دستاوردهای انقلاب با رویکرد بومی و استانی پخش خواهد شد.

آیینه دار با اشاره به اینکه مستند دستاوردهای نظام در خراسان جنوبی در روستاها تولید شده است، گفت: “پای پرواز” و “هم‌نفس” نیز برای چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان تولید و پخش می‌شود.

وی اظهار کرد: در رادیوی استانی نیز پنج عنوان نمایش ۳۰ دقیقه‌ای با محور انقلاب و شخصیت‌های تاثیرگذار و بیان حوادث آن پخش خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی تصریح کرد: ۱۲ برنامه با عنوان گفتگوی “چهل ۹۷″، ۱۱ مسابقه در مورد تاریخ انقلاب، برنامه ” چهل منزل” با هدف بازگویی رویدادهای مهم انقلاب، ۱۲ برنامه کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای با عنوان “راه افتخار” و ۷ برنامه مستند رادیویی با هدف بیان حوادث انقلاب و چگونگی شکل گیری آن در شهرستان‌های خراسان جنوبی تولید و پخش می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش خبر تاکنون دو مستند خبری با موضوع پروژه‌های مهم اجرایی بعد از انقلاب در استان، مستند “سیر مبارزات مردم”، مستند خبری نقش زنان در پیشبرد اهداف انقلاب طی چهل سال، تولید شده است.

وی با تاکید بر اینکه امروز سبد رسانه در اختیار مردم بسیار متنوع است و این امر کار را برای ما هر روز سخت‌تر می‌کند، اظهار کرد: لذا باید به بهترین و جذاب‌ترین شکل برنامه‌های خود را در صدا و سیمای خراسان جنوبی ارائه دهیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: شبکه استانی خراسان جنوبی از نظر میزان رضایت و افزایش مخاطب از میانگین کشوری بالاتر است و طی شش ماهه ابتدای امسال از بین ۳۳ شبکه سراسری، در سیما رتبه نهم و در صدا رتبه ۱۳ را داشته است.

آیینه دار خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ سیمای خراسان جنوبی ۶۳ درصد و در صدا ۲۷ درصد مخاطب داشته که این امر در شش ماهه نخست امسال در سیما به ۶۵.۵ درصد و در صدا به ۳۰ درصد رسیده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله