بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان از ابتدای سال تا کنون از ۱۶ مخترع حمایت مالی و معنوی کرده است

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان گفت: اعطای ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به هر یک از مخترعان، برخورداری آنها از خدمات مشاوره ای و فضای آزمایشگاهی و کارگاهی رایگان، از جمله حمایتهای مالی و معنوی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان از این افراد است.
دستگاه تولید کود کمپوست خانگی، ردیاب آنتن پهپاد، دستگاه تشخیص سموم آب، دستگاه شبیه ساز ابر، دستگاه نگهداری قطعه بدن و  پرینتر سه بعدی از جمله اختراعات مخترعان خراسان جنوبی است که از حمایتهای بسیج علمی برخوردار شده است.
عقیلی پور همچنین از حمایت شرکت های دانش بنیان برای تبدیل ایده مخترعان و صاحبان ایده به محصول نیز خبر داد و افزود: هم اکنون ۳۰ شرکت دانش بنیان در پردیس شرکت های دانش بنیان سازمان بسیج علمی مستقرند و از خدمات مشاوره ای، حقوقی و بازاریابی برخوردارند که برای حل مسائل فناورانه کارخانه ها،  به کارخانجات استان معرفی می شوند.
وی همچنین با بیان اینکه برای توانمند سازی علمی بسیجیان، ۲۲ پایگاه علمی نیز در استان راه اندازی شده است گفت : سازمان بسیج علمی برای بالا بردن سطح علمی افراد در این پایگاه ها، کلاسهای مختلفی از جمله، تقویت درسی، فن سخنوری و آموزش خلاقیت  برگزار می کند.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان با اشاره به اینکه برای استفاده بهتر از ظرفیت های استان و حل مسائل و مشکلات، خانه نخبگان نیز با حضور ۸۳ نفر از استادان و نخبگان استان تشکیل شده است افزود : با همین هدف  سند علمی در حوزه های آب، معدن، انرژی های نو و گیاهان دارویی استان آماده شده است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله