دبیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: ثبت نام بیست و دومین طرح ملی ازدواج دانشجویی در استان با عنوان « همسفر تا بهشت» از ۲۸ آبان ماه امسال آغاز شده و تا دی ماه نیز ادامه دار

حجت الاسلام سید حسن سیدی گفت سال گذشته ۵۷۰ زوج دانشجوی استان در این طرح ثبت نام کردند که پیش بینی می شود امسال نیز همین میزان ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه ثبت نام ازدواج دانشجویی تا پایان دی ماه امسال ادامه داد اظهار داشت: آندسته از دانشجویانی که تمایل به حضور در این طرح آسمانی دارند می توانند به نشانی اینترنتی ezdevaj.org مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ارتباط با شرایط ثبت نام در این طرح عنوان کرد: حداقل باید یکی از زوجین دانشجو بوده و تاریخ عقد زوجین نیز باید از اول فروردین ۹۶ تا اول آذر ماه ۹۷ ثبت شده باشد.
وی یادآور شد: برای قطعی کردن ثبت نام دانشجویان بایستی حداکثر تا یک هفته پس از ثبت نام در سامانه نسبت به تایید مدارک به دفتر نهاد رهبری در دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه و نسبت به تایید مدارک خود اقدام کنند.
سیدی با بیان اینکه بیش از ۳۰ کاروان برای اعزام زوجین دانشجو به مشهد مقدس ( از سراسر کشور) مهیا شده است گفت: تمامی هزینه های این سفر رایگان بوده و از محل دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تامین می شود.
وی با بیان اینکه در سفر سه روزه زوجین دانشجو به مشهد مقدس دوره های آموزشی متنوع برگزار می شود افزود: شرکت کنندگان در این کاروان ها همچنین از هدایا، جوایز و غذای متبرک حضرت برخوردار می شوند.
دبیر ستاد ازدواج دانشجویی خراسان جنوبی از نهادهای متولی حوزه جوانان و ازدواج در استان خواست در برگزاری هر چه بهتر و باشکوهتر و تامین بسته های حمایتی این مراسم ما را یاری کنند.
وی ادامه داد: در حال حاضر برخی سازمان ها از جمله شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه علوم پزشکی با هماهنگی مرکز بهداشت بیرجند قول هایی برای حمایت از این مراسم داده اند که امید است محقق شود.
سیدی اظهار داشت: از اداره کل ورزش و جوانان استان به عنوان متولی امور جوانان نیز انتظار داریم برای حمایت از جوانان در عمل نیز تا جایی که امکان دارد همکاری کنند.
وی با بیان اینکه اعزام کاروان ها از دی ماه در سراسر کشور آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ۹۸ ادامه خواهد داشت یادآور شد: پیش بینی شده نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه های کشور میزبان ۱۵ هزار زوج (۳۰ هزار نفر) در مشهد مقدس باشد. 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همه ما در مقابل مساله ازدواج جوانان مسئول هستیم و باید به اندازه سهم خود برای ازدواج آسان جوانان تلاش کرده و شانه خالی نکنیم.
وی ادامه داد: اگر نهادهای متولی حوزه جوانان در این طرح معنوی ما و جوانان را یاری کنند در این صورت جوانان نسبت به ازدواج های آگاهانه، کم هزینه و آسان ترغیب می شوند.
سیدی اظهار داشت: بر اساس آمار و نظرسنجی هایی که در طول سال در خصوص ازدواج انجام می شود ازدواج های دانشجویی جز موفق ترین ازدواج ها بوده است.
وی با بیان اینکه روند ازدواج دانشجویی در کل کشور در حال ترویج و گسترش است یادآور شد: مساله نمونه برگزاری ازدواج دانشجویی توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت مورد توجه قرار گرفته است در حالیکه این نهاد اعلام آمادگی کرده متولی برگزاری خیلی از ازدواج ها بوده و تجربیات خود را در اختیار سایر قرار دهند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله