مجید رضا لطیفی با اشاره به پیش رو بودن اعزام زائران حج تمتع بیان کرد: طبق قوانین کشور میزبان، تزریق واکسن مننژیت برای تمامی حجاج کشورهای اسلامی الزامی است بنابراین همه حجاج باید نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

نمایند مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی با بیان اینکه برای دو هزار و ۲۷۰ زائر حج تمتع در قالب ۱۶ کاروان در استان واکسن مننژیت تزریق شده است، گفت: پس از تزریق واکسن مننژیت، کارت واکسن تقدیم زائران شده که باید تا انتهای سفر همراه آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد زائران آقا و ۵۲درصد خانم هستند، افزود: ۲۳ نفر از زائران آقا و ۱۵نفر از زائران خانم بالای ۸۰سال سن دارند.

وی با بیان اینکه پیرترین زائر ۹۴ سال و جوان ترین زائر ۱۴ سال دارد، افزود: همچنین هشت پزشک کاروان های اعزامی به حج تمتع را همراهی می کنند.

لطیفی به معاینه و صدور تاییدیه پزشکی برای دو هزار و ۳۵۲ متقاضی و عوامل حج تمتع اشاره کرد و گفت: در این معاینات برای حصول اطمینان از توانایی فرد آزمایش های رایج و مواردی اعم از پاراکلینیکی، نوار قلب، اکو و تست ورزش انجام شده است.

وی بیان کرد: با توجه به معاینات و کنترل های انجام شده، بیماری های شایع در بین زائران حج امسال، پیش از سفر دیابت، فشار خون و بیماریهای گوارشی تشخیص داده شده است.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در خراسان جنوبی از برگزاری ۳۲ جلسه آموزشی ویژه متقاضیان خبر داد و افزود: توصیه های پزشکی قبل از عزیمت، سلامت بیماران در معرض خطر، بهداشت فردی، بهداشت تغذیه و بیماری های شایع از جمله مباحث مطرح شده در این جلسات بوده است.

لطیفی تعداد درمانگاه های پاراکلینیک مرکز پزشکی جمعیت هلال احمر در مکه ۵ درمانگاه و در مدینه ۳ درمانگاه بیان کرد و گفت: تعداد مطب هایی که در هتل ها و در محل های پر تردد مستقر خواهند شد و بصورت ۲۴ ساعته به زائرین خدمات ارائه خواهند داد ۱۲۹ مطب است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله