مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در تلاش هستیم موزه دفاع مقدس شرق کشور در خراسان جنوبی را راه اندازی کنیم، گفت: برای ساخت این موزه نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار است که متاسفانه این بودجه هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

محمدرضا فخر، امروز ۱۶ بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: شهید گمنام ۲۳ ساله همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) در روستای افین شهرستان حاجی‌آباد تشییع و تدفین می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۶ شهید گمنام در ۵۳ نقطه استان وجود دارند، تصریح کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس رسالت گسترش و نشر ارزش‌هایی دارد که هشت سال رزمندگان سلحشور ایران اسلامی از آن دفاع کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه هر چقدر در نشر معارف دفاع مقدس کار کنیم باز هم کم است، افزود: دفاع مقدس دوران اقتدار و خودباوری و تکیه به خدا بود.

فخر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، تلاش و بالندگی جوانان را دیدیم و جوانان در این دوران خود را باور کردند و به آنان اعتماد شد.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس در کنار اعتماد به جوانان نیز ایمان به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) وجود داشت و در این دوران، وحدت آحاد ملت را در دفاع از کیان ایران اسلامی احساس کردیم و نتایج خوبی گرفتیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ایثار و شهادت طلبی در جوانان دیده شد و ولایتمداری و ولایت پذیری در این دوران به ما برای پیروزی کمک کرد.

فخر اظهار کرد: نتیجه هشت سال دفاع مقدس رسیدن به استقلال بود و با روحیه خودباوری و تکیه به نیروهای داخلی به موفقیت‌های بزرگی رسیدیم .

وی با بیان اینکه در بحث‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری به استقلال رسیدیم، افزود: با فرمان امام راحل، بسیج تشکیل شد و امروز بسیج در تداوم مباحث دفاع مقدس جوانان را حول محور ولایت، دور یکدیگر جمع می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه دفاعی وابستگی ما به خارج به حداقل رسیده است، اظهار کرد: هواپیمای صاعقه و کوثر، موتور جت ملی و ناوشکن جماران، قایق‌های تندرو و ماهواره‌برها اخیرا در کشور ساخته و رونمایی شده است.

فخر با بیان اینکه امروز امن ترین فضا را در حوزه پدافند هوایی در کشور داریم و در حوزه موشکی نیز به طور کامل خودکفا شدیم، گفت: ایران اسلامی در حوزه قایق‌های تندرو جزء برترین کشورهای جهان است.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان، نیروهای مسلح کارهای بزرگی شده و در کنار بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی، سامانه‌ بیمارستان‌های صحرایی رونمایی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی بیان کرد: بسیاری از سلاح‌های پیشرفته و با وزن سبک در کشور ساخته شده و تجهیزات را بهینه سازی و آماده سازی کردیم.

فخر تصریح کرد: بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب به واسطه برگزاری کنگره ۲ هزار شهید استان چاپ و رونمایی شده و در سال‌های گذشته نیز ۴۵ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و خاطرات و کودک و نوجوان چاپ شده است.

وی با بیان اینکه بیش از سه هزار جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس بین کتابخانه‌ها توزیع کردیم، گفت: امسال جشنواره فانوس در بندرعباس برگزار شد و در این جشنواره دو نفر از خراسان جنوبی در حوزه فضای مجازی و موسیقی حائز رتبه‌های برتر شدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ هزار سند از حوزه دفاع مقدس جمع آوری و ساماندهی شده است، افزود: در کتابخانه تخصصی دفاع مقدس استان نیز بیش از۷ هزار جلد کتاب وجود دارد که بیشتر این کتاب‌ها در حوزه دفاع مقدس است.

فخر بیان کرد: درس دفاع مقدس در دانشگاه‌های استان ارائه می‌شود و در همین راستا نیز ۲۰ استاد را تربیت کردیم و در دانشگاه‌ها فعالیت دارند.

وی گفت: در تلاش هستیم موزه دفاع مقدس شرق کشور در خراسان جنوبی را راه اندازی کنیم که برای ساخت آن نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار است که متاسفانه این بودجه هنوز تخصیص پیدا نکرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه بحث زمین و فنداسیون این موزه انجام شده است، افزود: همچنین موزه شکست استکبار در طبس پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و نیاز به ۷ میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم تا دهه فجر سال آینده به بهره برداری برسد.

فخر با بیان اینکه مجمع راویان دفاع مقدس در استان تشکیل شده است‌، خاطرنشان کرد: دانش نامه دفاع مقدس و دایره المعارف دفاع مقدس در کشور تشکیل می‌شود و برش استانی آن نیز در حال تدوین است که تا پایان سال جاری برای ۸۰ مدخل مرتبط با دفاع مقدس پرونده علمی تشکیل داده و ۲۰ مقاله در این حوزه انجام می‌شود.

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله