عاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: بازگشایی همه معابر مرزی تجاری با افغانستان خواسته فعالان اقتصادی استان است.

مشیر الحق عابدی روز چهارشنبه در نشست دیپلماسی تجاری و اقتصادی دستیار وزیر امور خارجه با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: با وجود ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان، چهار بازارچه مرزی نعمتی است که باید دیپلماسی پایدار برای آن تداوم داشته باشد.
وی افزود: از اواخر سال گذشته در راستای جلوگیری از مهاجرت مرزنشینان موضوع افزایش سهمیه بنزین آنان مد نظر قرار گرفت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: راه اندازی کنسولگری افغانستان در بیرجند و ایران در ولایت فراه افغانستان، رفع موانع انتقال پول و مشکلات بانکی با کشور افغانستان از جمله خواسته‌ های فعالان اقتصادی است.
وی با اشاره به حمایتی که سال گذشته در تلاطم های بازار از بخش خصوصی شده است گفت: در آن شرایط همه می دانستیم حمایت همه جانبه از بخش خصوصی مهم است از طرفی برای این مشکلات، کارگروه و ستاد تنظیم بازار استان تدابیر خاص در نظر گرفته است.
عابدی با بیان اینکه از همین رو ایام پایانی سال را با کمترین حاشیه پشت سر گذاشتیم افزود: خراسان جنوبی در شرق کشور جزو استان های برتر در تولید مرغ است اما حمل برخی نهاده های دامی سال گذشته با مشکل مواجه شد که با کمترین حاشیه این موضوعات را حل کردیم.
وی یادآور شد: خراسان جنوبی دستمایه ای غیر از ثروت خدادادی، معادن، گردشگری، دامپروری و کشاورزی نداشته و ندارد.
عابدی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال و عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری جزو برنامه های مدیران استان است گفت: امسال برای تحقق شعار رونق تولید به دستور شخص استاندار برنامه ای در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تنظیم شده که مدیران دستگاه های اجرایی تکلیف دارند برابر آن عمل کنند.
وی بیان کرد: البته برخی مشکلات هم خارج از این برنامه برای ما متصور نیست لذا به طور قطع احتمالات هم مد نظر قرار دارد.
دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل غرب آسیا صبح امروز ( چهارشنبه) به منظور شرکت در نخستین همایش بین المللی گردشگری بیابان لوت وارد خراسان جنوبی شد و قرار است فردا از مرز استان با کشور افغانستان بازدید داشته باشد.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله