نویسنده : مژگان مهدی زاده

✅ مطابق برخی آمارها حدود ۸ درصد مشاغل مدیریتی در ایران به زنان اختصاص دارد. در جوامعی که مشارکت زنان همچون مردان به طور عادلانه توزیع نشده، فرآیند توسعه نیز موفقیت آمیز نبوده است؛ بنابراین توسعه زمانی رخ می‌دهد که زنان دوشادوش مردان در مسئولیت های اجتماعی سیاسی و… نقش‌آفرینی کنند.
✅ اگرچه برخی پژوهش ها نشان می دهد که عواملی همچون محدودیت های خانوادگی، تجربه کمتر زنان، عدم تمکین کارکنان از مافوق خانم، محدودیت های فیزیکی و فیزیولوژیکی و… در آمار پایین تعداد مدیران زن موثر بوده است، اما همان تحقیقات نشان می دهد که بانوان صداقت و سلامت بیشتری در کارها به خرج داده و در قدرت و دقت بخشیدن به امور دقیق تر از آقایان عمل می کنند.
✅ غرض این که انتصابات اخیرِ محمدصادق معتمدیان نشان از نگاه بلند ایشان در بکارگیری و بهره جستن از توان و مهارت های مدیریتی بانوان است.
انتصاباتی همچون مدیرکل برنامه‌ریزی و تحول اداری استانداری، بخشدار مرکزی درمیان و سرپرست روابط عمومی استانداری در همین راستا ارزیابی می شود.
✅ ناگفته پیداست که در به کارگیری بانوان، پیش و بیش از توجه به جنسیت باید به قابلیت و توانمندی آنان توجه نمود تا از نگاه ابزاری و تزیینی به بانوان خودداری شود.
✅ در مجموع باور و اعتماد استاندار محترم خراسان جنوبی به توان مدیریتی زنان تحسین برانگیز و قابل تقدیر است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله