امشب بعد از مدت‌ها، حضور مسئولی بلندپایه را در جشنواره‌ای هنری شاهد بودیم. در اختتامه جشنواره‌ی تئاتر خراسان جنوبی. دکتر مروجه‌الشریعه، استاندار خراسان جنوبی، در عمل نشان داد که به درددل هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان گوش فرا خواهد داد و شاید بعد از مدت‌ها، برای بهبود این حوزه، کاری انجام شود. امشب مروج‌الشریعه با سخنرانی سلیس و خودمانی که در جمع اصحاب فرهنگ و هنر داشت، سیاست‌های اتی خود را در این حوزه تبیین کرد و جای خود را در دل اهالی هنر باز کرد. دکتر مروج‌الشریعه، به احترام اصحاب هنر و فرهنگ، تا پایان اختتامیه جشنواره استانی تئاتر، در جلسه حضور و در اهدای جوایز به هنرمندان مشارکت داشت و از امید حرف زد. امیدی که هنرمندان استانی و اهالی فرهنگ و هنر منتظر تحقق آن هستند.

مروج‌الشریعه بعد از سال‌ها، به عنوان استانداری از این استان، بر صحنه‌ی نمایش ماند و هم‌نوای شادی هنرمندانی شد که فقر امکانات و محدودیت اعتباری رنجشان می‌دهد. ولی هم‌چنان به کار خود ادامه می‌دهند.

آقای استاندار، همان‌طور که امشب را برای هنرمندان به یک خاطره خوب بدل کردید، به فکر اصول زیرساختی و تامین بودجه‌ی حوزه فرهنگ نیز باشید. زیرساخت‌هایی که در تمام  این سال‌ها، مغفول مانده است. از زیرساخت تا عدم مدیریت مالی صحیح و … . اقای استاندار، حرف‌های امشب شما، برای این ملک فراموش شده از سرزمین عاشقی، نویدبخش بود. هنرمندان و فرهیختگان و هنردوستان منتظر طرح نو در انداختن شما هستند که از سرزمین ماهی و ماه امده‌اید.

از چشم تو و حجره‌ی فیروزه‌تراشی

پلکی بزن ای مخزن اسرار که هر بار

فیروزه و الماس به آفاق بپاشی

 

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله