صبح امروز عمل جراحی دیسک کمر با لیرز برای اولین بار در خراسان جنوبی با حضور تیم جراحی در بیمارستان رازی بیرجند انجام شد.

پرفسور کاظم قائمی، استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و جراح این عمل، امروز ۵ اردیبهشت، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: این عمل بر روی بانویی ۴۷ ساله انجام شد که حدود یک سال است دچار درد کمر شده است که این درد به پای چپ بیمار سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه کمردرد یکی از شایع ترین بیماری‌هایی است که در جامعه رایج است، افزود: تصمیم گرفتم دوره‌هایی که در گذشته در کشور آلمان گذارنده‌ام را امروز عملیاتی کنم.

این جراح بیان کرد: بر اساس   mri    انجام شده دیسک مهره آخر کمر مشکل داشته است اما بر روی نخاع نیامده است بنابراین عمل جراحی با لیزر، بهترین نوع عمل است.

وی تصریح کرد: زمان عمل جراحی دیسک کمر با لیزر بسیار کوتاه و بین نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه بوده و در این عمل، احتمال خونریزی و عفونت نزدیک به صفر است و به علت همین مزایا بسیاری از افرادی که بیماری قلبی دارند، می‌توانند با این عمل تحت عمل جراحی قرار گیرند.

استاد جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: این عمل در بیمارستان بزرگ تهران، اصفهان، مشهد و شیراز انجام می‌گیرد و امروز این عمل برای نخستین بار در خراسان جنوبی انجام می‌شود.

قائمی ادامه داد: برای انجام این عمل، بیمار کمتر از شش تا هفت ساعت در بیمارستان حضور دارد و پس از عمل نیز بعد از دو تا سه روز درد بیمار کمتر می‌شود و باید در این مدت استراحت نیمه مطلق داشته باشد.

وی با بیان اینکه در هفت ماه اخیر حدود ۷۰ تا ۸۰ تومور مغزی را در بیمارستان رازی عمل کرده‌ام، تصریح کرد: با انجام این عمل در بیمارستان رازی بیرجند دیگر نیاز به اعزام بیماران به استان‌های دیگر وجود ندارد.

این جراح بیان کرد: اتاق عمل جراحی اعصاب بیمارستان رازی دارای تجهیزات کاملی بوده و میکروسکوپ این بیمارستان در حد بیمارستان‌های آلمان است.

قائمی با ابراز خرسندی از اینکه خراسان جنوبی امروز به قطب درمانی جراحی مغز و اعصاب تبدیل شده است، افزود: عمل جراحی با لیزر برای دیسک‌های کمر و نیز برای گردن انجام می‌شود و امیدواریم از سایر کشورها نیز برای این جراحی‌ها به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی یادآور شد: برای انجام این عمل در مراکز خصوصی هزینه‌های هنگفتی از بیماران دریافت می‌شود اما در این بیمارستان، بیماران می‌توانند با تعرفه دولتی و با پرداخت حداقل هزینه‌ها مورد درمان قرار گیرند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله