مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: طرح سلامت نوروزی ۹۷ از ۲۴ اسفندماه سال گذشته آغاز و ساعت ۸ صبح امروز پایان یافت و در طی این طرح ۶۴۹۹ ماموریت توسط اورژانس استان انجام شده است.
 دکتر علی دلخروشان گفت  در این ماموریت‌ها به ۶۶۹۱ نفر خدمات فوریت‌های پزشکی ارائه شد و   ۲۱۲۹ نفر توسط کارشناسان اورژانس در محل درمان شدند و ۲۹۲۷ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند و ۹۰۹ نفر نیز به ایستگاه‌های سلامت نوروزی اورژانس مراجعه کردند.
وی افزود: در طرح سلامت نوروزی امسال، ۲۲  پرواز توسط بالگردهای اورژانس هوایی بیرجند و طبس انجام شده است و طی آن ۳۲ بیمار به مراکز درمانی سطح استان اعزام شدند که ۱۹مورد از این بیماران مصدومین حوادث ترافیکی بوده‌اند.
مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در طرح سلامت نوروزی  ۶۴ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، دو  پایگاه اورژانس هوایی و چهار ایستگاه سلامت نوروزی با بهره گیری از ۱۱۷ دستگاه آمبولانس، دو فروند بالگرد و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس خدمات فوریت‌های پزشکی را به هموطنان ارائه کردند.
دلخروشان یادآور شد: در طی طرح سلامت نوروزی امسال،‌ ۶۴۹۹ ماموریت توسط اورژانس استان انجام شده است که ۷۰۰ ماموریت تصادفی و ۵۷۹۹ ماموریت غیر تصادفی بوده است.
۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله