احمد کاشانی فعال حوزه گردشگری   در یاداشتی گفت  برنامه صبحگاهی «سلام صبح بخیر» به صورت زنده و مستقیم هر روز از شبکه ۳ سیما پخش میشود و بسیار مورد توجه مردم ایران قرار دارد ، در این برنامه یک بخش بسیار جذاب و کامل ایرانگردی به صورت مستند پخش میشود که هر روز نقطه ای از ایران را معرفی میکند که بسیار مورد توجه مخاطبان این برنامه قراردارد.
استفاده از آنتن زنده شبکه ۳ آن هم در برنامه پر مخاطب صبحگاهی ، آن هم در روز پنجشنیه که ادارات کلان شهرهایی چون تهران تعطیل است و مخاطبان برنامه بیشتر از روزهای دیگر هفته است ، فرصتی طلایی برای معرفی صحیح و تاثیر گذار خراسان جنوبی به ویژه در حوزه گردشگری بود، که متاسفانه از دست رفت !
علی رغم تلاش مسئولین و برنامه سازان صدا و سیمای مرکز خراسان جنوبی و برقراری ارتباط زنده با شبکه ۳ و هچنین ترکیب بندی مناسب برنامه ی آماده شده توسط مرکز استان ، مهمان محترم مدعو برنامه که با عنوان «کارشناس گردشگری» معرفی شد ، به هیچ عنوان نتوانست حق معرفی جاذبه های بکر جهانی و ملی گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی را ادا کند و البته با توضیحاتی عجیب و غریب در خصوص « جاذبه گردشگری جاده های !! استان !!» و « عناوین چون پول سازی از شب های کویر در استان !!! » قوی ترین «ضد تبلیغ گردشگری» در سال های اخیر ، لقب گرفت !

*علی رغم تمام تلاش های بیدریغ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان جهت ثبت آثار و جاذبه های استان در فهرست میراث جهانی یونسکو و فهرست آثار ملی ، «کارشناس گردشگری !! برنامه» که به ظاهر با لهجه بیرجندی سخن میگفت هیچ اشاره ای به داشتن ۴ اثر جهانی و بیش از ۸۰۰ اثر ثبت شده ملی نکرد ! حتی نامی هم از این آثار نبرد!

*قوی ترین پتانسیل گردشگری خراسان جنوبی ، داشتن کویرهای رویایی است و معرفی این کویرها به مردم ایران میتواند به رونق گردشگری استان و البته رقابت سالم با کویرهای کرمان، یزد و اصفهان کمک کند ، از میان بیش از ۵ کویر شاخص استان ، دریغا که هیچ کویر توسط «کارشناس گردشگری !! برنامه» معرفی نشد !

*روستای بکر خراسان جنوبی و اقامتگاه های بوم گردی آنها هم متاسفانه از قلم «کارشناس گردشگری !! برنامه» افتاد و هیچیک معرفی نگردید !! حتی روستای جهانی خراشاد و توبافی آن !!!!

*سومین مدرسه ایران در حوزه آموزش نوین و چهار پدر علم ایران زمین که از دل این مدرسه برخواستند هم جزو ، جاذبه های فراموش شده توسط «کارشناس گردشگری !! برنامه» بود که نامی از آن ها برده نشد!

*معرفی فرودگاه بیرجند و قدمت تاریخی آن ، پروازهای روزانه تهران-بیرجند- تهران ، قطار تهران-طبس-تهران هم فراموش شد!! تا بینندگان پر تعداد برنامه صبحگاهی شبکه ۳ ؛ همچنان در ابهام باشند که چطور میشود به بیرجند و خراسان جنوبی سفر کرد ؟؟!! فقط با ۱۲۰۰ کلیومتر رانندگی در جاده های پرخطر ؟؟!!

*آیا کارشناس حرفه ای برنامه ، نام هیچ یک از هتل ها و اقامتگاه های بوم گردی استان را نمیدانست ؟ آیا مردم ایران و مخاطبین شبکه سوم سیما میدانستند بیش از ۹ هتل و ۳۰ اقامتگاه بومگردی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی به گرمی از آنها پذیرایی میکنند ؟؟!!

*تنها موردی که به تفصیل توسط «کارشناس گردشگری !! برنامه» به عنوان جاذبه شاخص گردشگری خراسان جنوبی معرفی شد، «جاذبه جاده های استان بود !!!!!!» آن هم جاده نهبندان به شهداد !!!!!!!!!!!!
جاده ای که علی رغم عرض کم آن مسیر تردد پرشمار ماشین های سنگین است و برای گردشگری که از اطلاعات ناب و مفید کارشناس محترم بهره برده و برای اولین بار از جاده مذکور تردد میکند بسیار پر خطر است !!!!!!!
دریغا وافسوس که در کنار «معرفی جاذبه این جاده !!!» نامی از آسبادهای خوانشرف ، کوه های مینیاتوری ، نخلستان دهسلم ، ریگ یلان ، روستای زیبای حیدرآباد و عشایر غیور آن برده نشد !!!!!
آیا جاده مواصلاتی نهبندان-شهداد در برابر زیبایی های جاده هراز ، جاده چالوس ، گردنه حیران ، حرفی برای گفتن دارد؟؟!!
آیا «مرتفع ترین هرم ماسه ای کره زمین در ریگ یلان » که در فاصله ای کوتاه از این جاده قرار گرفته ، ارزش معرفی نداشت ؟؟؟؟!!!

*آیا بیان این مطلب که «ما میتوانیم در خراسان جنوبی از شب های کویر پول دربیاوریم !!!» معرفی استان محسوب میشود یا توهین به مخاطبانی که میخواهیم آنها را برای سفر به استان دعوت کنیم و از آن ها به گرمی !! مهمان نوازی کنیم ؟!!

*گاه یک نفر ، با بی درایتی و بی تدبیری و البته نه از روی عمد از فرط ناآگاهی ! ، میتواند زحمات شبانه روزی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان ، کارگروه گردشگری استانداری ، فعالین گردشگری بخش خصوصی ، رسانه های مکتوب ، صدا وسیما ، و آبروی استانی را به باد دهد ، افسوس

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله