مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ تعداد کل حادثه دیدگان جاده‌ای ۱۱۹ نفر بوده است که آمارها حاکی از افزایش ۳۰ درصد این حادثه دیدگان نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، امروز (۳ فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای طرح امداد و نجات نوروزی ۹۸ (۲۵ اسفند ۹۷) ۷۱ مورد حادثه به وقوع پیوسته که شامل؛ ۳۱ مورد حوادث جاده‌ای، خدمات حضوری دو مورد سیل و آبگرفتگی ۲۳ مورد، حوادث شهری پنج مورد، طوفان ۷ مورد و کوهستان سه مورد بوده که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در مجموع به ۳۲۵۲ نفر حادثه دیده خدمات ارائه شده که اغلب این حادثه دیدگان مربوط به حادثه طوفان در دومین روز طرح است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: تعداد کل حادثه دیدگان جاده‌ای ۱۱۹ نفر است که آمارها حاکی از افزایش ۳۰ درصد این حادثه دیدگان نسبت به مدت مشابه در سال قبل است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: در مجموع ۲۲۴۲ نفر از حادثه دیدگان اسکان یافتند که از این تعداد ۲۱۲۰ نفر مربوط به حادثه طوفان و ۹۸ نفر سیل و آبگرفتگی، ۲۰ نفر خدمات حضوری و چهار نفر در جاده‌های استان از این خدمات بهره مند شده اند.

شهریاری بیان کرد: این جمعیت با اعزام ۳۰۱ نفر امدادگر و نجاتگر در قالب ۱۰۸ تیم عملیاتی با همراهی بیش از ۱۰۰ خودروی امدادی شامل آمبولانس و خودروهای نجات به محل حوادث، به حادثه دیدگان خدمت رسانی کرده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر ۳۰۰ نفر از اعضای جوانان در ۲۳ پست ایمنی وسلامت و شش پست سیار سحاب به بیش از ۱۸هزار مسافر خدمات ارائه کرده است، تصریح کرد: اقلام آموزشی، ترویجی، انگیزشی و اطلاع رسانی به تعداد ۹۵۰۰ مورد بین مسافرین توزیع شده است و همچنین ۸۳۹۱ نفر به کمپین بهرفت پیوسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در ایام نوروز ۳۰ پایگاه امداد و نجات بین شهری شامل؛ ۲۳ پایگاه ثابت و هفت پایگاه موقت با حضور روزانه ۱۵۰ امدادگر در آماده باش کامل به سر می برند.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله