به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ضمن گرامیداشت هفته دولت و نکوداشت یاد و خاطره شهدای دولت و شهیدین رجایی و باهنرگفت: تعداد  ۳۴۲ پروژه بخش کشاورزی همزمان با آغاز هفته دولت در شهرستان­های استان خراسان جنوبی افتتاح خواهد گردید.

   حامد عارفی­نیا مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه از محل افتتاح این پروژه ها ۵۲۲ نفر اشتغال جدید و پایدار ایجاد می­گردد، افزود: با همت و تلاش دولت مردان و فعالان عرصه کشاورزی استان و در سایه سیاست­های دولت تدبیر وامید از محل اعتبارات دولتی، خودیاری و اعتبارات تسهیلاتی و با سرمایه­گذاری بالغ بر۳۸۲ میلیارد ریال شاهد بهره­مندی بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت برخوردار می باشیم.

    عارفی­نیا درادامه گفت: از مجموع این پروژه ها، ۱۵۳ پروژه آب و خاک، ۸۰ پروژه دامی، ۶۶ پروژه مکانیزاسیون، ۱۷ پروژه باغی، ۱۱ پروژه منابع طبیعی، ۲ پروژه تعاونی روستایی و ۱پروژه آبزی­پروری می­باشد. وی از مهم­ترین این پروژه­ها به انتقال آب با لوله آبیاری تحت فشار و کم فشار، استخر ذخیره آب کشاورزی، واحدهای گلخانه­ای، کارخانه خوراک دام، مرغداری گوشتی، کشتارگاه صنعتی طیور و …اشاره کرد.

   مدیر روابط عمومی سازمان با اشاره به سیاست­گزاری و تلاش ویژه دولت در امر اجرای پروژه های سیستم­های نوین آبیاری مجموع کل سرمایه­گزاری انجام شده از محل افتتاح ۱۵۳ پروژه آب وخاک در استان را بالغ بر ۱۲میلیارد ریال اعلام نمود.

   دبیرستاد بزرگداشت هفته دولت در سازمان جهادکشاورزی ضمن تشکر از همت ویژه کشاورزان، تولیدکنندگان، سرمایه­گزاران و           بهره برداران بخش کشاورزی در ایجاد فضای مناسب و تعامل سازنده در جهت اجرای سیاست­های بخش کشاورزی در روستاها و شهرستان­های استان، با اشاره به حجم پروژه­های افتتاحی در شهرستان­ها، بیشترین تعداد پروژه­های افتتاحی در شهرستان نهبندان افتتاح خواهد گردید.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله