مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در دیدار شهردار بیرجند با اشاره به سبقه فرهنگی و ویژگی های منحصر به فرد استان احداث گذر های فرهنگی را بستری جهت توسعه اقتصاد فرهنگ و هنر استان برشمرد.
ناصر نبی زاده هدف از گذر های فرهنگ و هنر را احیای شهرسازی فرهنگ مدار و خارج شدن از فضای بسته و رفتن به سمت اجتماعی شدن فرهنگ و هنر برشمرد.
وی با اشاره به اینکه بیرجند یکی از شهرهای دارای فرهنگ و تمدن اصیل و قدیمی است، بیان کرد: فرهنگ و تمدن خراسان جنوبی بسیار غنی است و پرداختن به آن از ضرورت‌هاست و معتقدیم در این مسیر نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: به طور قطع افتتاح گذر فرهنگ و هنر در استان آغاز پربرکتی برای اقدامات فرهنگی است و بستر مناسبی جهت توسعه مشاغل فرهنگی،اوقات فراغت،جاذبه های گردشگری و توریستی و از همه مهم تر رونق اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد بود.
وی افزود: معرفی بیرجند به عنوان پایتخت کتاب ایران در آینده ای نزدیک،نیازمند فعالیت های فرهنگی،ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر، کمک شهرداری در تبلیغات و فضاسازی و انجام فعالیت های خلاقانه در راستای توسعه این فرهنگ است.

#خبرشهر

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله