در نشست استاندار با تشکل ها دانشجویی  نمایندگانی از  شورای صنفی، بسیج دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، کانونهای فرهنگی، انجمن های علمی، شورای فرهنگی خوابگاه، انجمن فرهنگ و سیاست، جامعه اسلامی دانشجویان و دو تن از دانشجویان مقطع دکتری نظرات، پیشنهادات و مطالباتشان را بیان کردند.

 

استاندار خراسان جنوبی پس از شنیدن اظهارات دانشجویان، با تجلیل از جایگاه و شان والای دانشگاه ، دانشجو را عامل امنیت، توسعه و پیشرفت خواند.

 

دکتر مروج الشریعه از نبود تالار گفتگو به عنوان یک خلا بزرگ در جامعه یاد کرد و گفت: همه ما به اصولی اعتقاد داریم و مشترکات با ارزشی داریم در کنار افتراقات محترم و ناچیز و باید یاد بگیریم که در کنار هم بدون هتاکی و جسارت با هم حرف بزنیم.

 

وی افزود: یک گام موثر و الگو برای کشور راه اندازی تالار گفتگو در دانشگاه است.

 

استاندار در بخشی از بیانات خود در جمع فعالان دانشجویی بر افزایش و تعمیق مطالبه گری در بخش دانشجویی تاکید کرد و اظهار داشت: دانشجو و محقق و پژوهشگر دانشگاهی هیچ حد و مرز و محدودیتی در مطالبه گری و عمق بخشیدن به آن در امر توسعه ندارد.

 

دکتر مروج الشریعه ضمن پاسخ به سوالات مطرح شده، از دانشگاه بیرجند به عنوان یک دانشگاه مهم و مطرح نام برد و گفت: آثار تحول به صورت عمیق و تاثیرگذاری و ایفای نقش دانشگاه در جامعه و مباحث توسعه استان مشاهده می شود.

 

استاندار خراسان جنوبی اساتید و دانشجویان را به مشارکت بیشتر و فعالتر در امر توسعه و پیشرفت استان برای خدمت به مردم شریف خراسان جنوبی فرا خواند و خطاب به دانشجویان گفت: حضور دانشگاه را در همه عرصه ها اثبات کنید. مطالبه گری شما دستگاه اجرایی را وادار به تحرک می کند.

 

دکتر احمد خامسان سرپرست دانشگاه بیرجند که نشست مذکور را مدیریت می کرد با تقدیر از حضور استاندار ، معاون سیاسی امنیتی ، مدیر کل سیاسی و مدیر کل امور اقتصادی استانداری در جمع فعالان دانشجویی ، تعامل و همبستگی تشکلهای دانشجویی در دانشگاه بیرجند را چشمگیر و مجموعه دانشگاه را مانند یک خانواده توصیف کرد.

 

دکتر خامسان توسعه مرکز رشد و نوآوری و ایجاد مرکز شتابدهی برای حمایت و هدایت طرح های دانشجویی را از برنامه های اولویت دار دانشگاه عنوان کرد که به زودی تحقق می یابد.

 

این نشست حدود ساعت ۲۱:۳۰ چهارشنبه آغاز شد و حدود ۳۰ دقیقه بامداد خاتمه یافت.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله