مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: در حوزه اعتبارات استانی امسال کاهش ۳۰ درصدی داشتیم در حالی که مبلغ قراردادها ۷۰ تا ۳۰۰ درصد و در حوزه تجهیزات ایمنی سه برابر افزایش قیمت بوده است.

 جعفر شهامت، امروز ۲۵ آذر، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۲۶ آذرماه به عنوان روز ملی حمل و نقل و یکم دی ماه به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است .

وی گفت: اعتراضات و تجمعات رانندگان در خردادماه امسال به دلیل برخی از تغییرات نرخ ارز و مشکل در تامین قطعات انجام و با بررسی‌های صورت گرفته به درخواست رانندگان رسیدگی شد .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه مسائل و مشکلات بیمه‌ای رانندگان پیگیری و حل شد، افزود: لاستیک رانندگان نیز توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت تامین و توسط اداره کل راهداری توزیع شد .

شهامت تصریح کرد: تاکنون ۷۰۶۵ حلقه لاستیک در استان توزیع شده هر چند نیاز استان لاستیک حدود سه برابر مقدار توزیع شده است .

وی با اشاره به درخواست رانندگان مبنی بر اجرای تعیین نرخ بر اساس تن کیلومتر، ادامه داد: این طرح هفت مرحله‌ای است که سه مرحله آن بدون هیچ گونه اطلاع رسانی از ابتدای آذرماه آغاز شده و چهار مرحله دیگر آن تا پایان دی ماه جاری اجرایی می‌شود .

اجرای طرح تعیین نرخ حمل و نقل بر اساس تن کیلومتر در استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح تعیین نرخ حمل و نقل بر اساس تن کیلومتر تا پایان دی ماه امسال در استان اجرایی خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۴۰۷ قرارداد در حوزه‌های راهداری، فنی و نظارت و حمل و نقل به ارزش ۲۲۰ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان در استان فعال است .

شهامت با بیان اینکه متوسط پیشرفت فیزیکی این قراردادها ۸۷ درصد است، اظهار کرد: مطالبات پیمانکاران حوزه راهداری، فنی و نظارت و حمل و نقل مبلغ ۳۷ میلیارد تومان است .

وی افزود: در حوزه اعتبارات استانی امسال کاهش ۳۰ درصدی داشتیم در حالی که مبلغ قراردادها ۷۰ تا ۳۰۰ درصد و در حوزه تجهیزات ایمنی سه برابر افزایش قیمت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه اعتبارات ملی کمتر از ۲۰ درصد کاهش داشته است، افزود: بیش از ۸۵ درصد هزینه‌های راهداری مربوط به روکش‌ راه‌های استان بوده است .

نیاز ۷۲ درصد راه‌های استان به روکش آسفالت

شهامت گفت: ۱۱ هزار و ۳۵۲ کیلومتر از راه‌های استان در اختیار اداره کل راهداری است و اگر این راه‌ها از کیفیت ایده‌آل برخوردار باشند حدود پنج تا هفت سال نیاز به روکش آسفالت ندارند اما امروز بر اساس سامانه PMS (سیستم مدیریت روکش) ۷۲ درصد راه‌های استان نیاز به اقدامات راهداری و روکش آسفالت دارد .

وی بیان کرد: از ابتدای آذرماه سال گذشته تا ابتدای آذرماه امسال ۴۱۲ کیلومتر از راه‌های استان با هزینه ۶۰ میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان روکش آسفالت شدند و لکه‌گیری و درزگیری نیز با هزینه ۱۱ میلیارد تومان انجام شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: یکی از معضلات در استان وجود آبنماها است و با تمهیدات اندیشیده شده در یک سال اخیر تلفاتی در آبنماهای استان نداشتیم اما آبنماها نقطه ضعفی در استان است .

تبدیل ۱۶ آبنما به پل طی یک سال اخیر

شهامت با بیان اینکه در یک سال اخیر تعداد ۱۶ مورد آبنما با هزینه بیش از ۲ میلیارد تومان به پل تبدیل شده است، افزود: در حوزه ایمنی و حریم راه‌ها نیز بیش از ۱۱ میلیارد تومان برای ایمنی راه‌ها انجام شده است .

وی یادآور شد: در مجموع طی یک سال اخیر ۱۰۰ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان اعتبار برای روکش آسفالت، پل‌ها و ایمن سازی اضطراری هزینه شده که ۶۵ درصد هزینه‌ها از اعتبارات ملی و ۳۵ درصد از اعتبارات استانی بوده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۷ نقطه پرتصادف مصوب و ۴۹ نقطه دارای تصادف در استان داریم، بیان کرد: از ۲۷ نقطه پر تصادف تعداد هفت نقطه حادثه‌ساز رفع شده و نقطه حادثه خیز تقاطع منطقه ویژه اقتصادی در محور اسدیه به بیرجند نیز تا پایان ۶ ماه نخست سال آینده برطرف می ‎‌ شود .

شهامت اظهار کرد: همچنین برای رفع نقطه حادثه خیز پمپ بنزین معصومیه به دنبال تامین اعتبار هستیم و در حال حاضر به علت عدم تامین اعتبار این طرح قابل اجرا نیست .

وی به حوزه فنی و نظارت اشاره کرد و گفت: پاسگاه پلیس راه شهرستان زیرکوه به طور موقت راه اندازی شده و پاسگاه پلیس راه بیرجند نیز بازسازی و پاسگاه پلیس راه سربیشه تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود .

هزینه کرد ۳۵ میلیارد تومانی در مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با بیان اینکه احداث راهدارخانه ارسک مصوب و به پیمانکار سپرده شده و به دنبال راه اندازی راهدارخانه سه راهی جعفری در محور طبس به اصفهان هستیم، تصریح کرد: طی یک سال اخیر تعداد ۲۵ سامانه بی سیم خودرویی، ۲۱ سامانه ثبت تخلف سرعت، ۱۰ دستگاه تردد شمار، سه مورد سامانه نظارت تصویری و ۳۵ دستگاه ردیاب خودرویی به ارزش بیش از ۴ میلیارد تومان به مرکز مدیریت راه‌های استان اضافه شده است .

شهامت افزود: از هشت سال گذشته تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان در مرکز مدیریت راه‌های استان و سیستم‌های نظارتی این مرکز هزینه شده است .

وی با بیان اینکه ۵۲ سامانه فعال دوربین و ۴۳ دستگاه دوربین غیرثابت و دستی در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: در شش ماهه دوم امسال میانگین سرعت در هر مکانی که امکان‌پذیر باشد، فعال می‌شود .

وجود ۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در خراسان جنوبی 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از وجود ۲۶ مجتمع خدماتی رفاهی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر نیز تعداد ۱۴ مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت، ۲۰ مجتمع در حال استعلامات و ۱۳ مجتمع نیز در مرحله موافقت اصولی هستند .

شهامت بیان کرد: تعداد سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در استان بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا ابتدای تابستان سال آینده افتتاح می‌شود .

وی با بیان اینکه سن فرسودگی ناوگان باری ۲۵ سال، سن فرسودگی اتوبوس‌ها ۱۵ سال، سن فرسودگی مینی‌بوس‌ها ۲۰ سال و سن فرسودگی سواری کرایه ۱۰ سال است، یادآور شد: بر این اساس ۴۷۲ دستگاه ناوگان باری، پنج درصد ناوگان غیرثابت، ۴۳ دستگاه اتوبوس، ۵۹ دستگاه مینی بوس و ۶۳ دستگاه سواری کرایه در استان فرسوده هستند

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله