#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 فرماندار فردوس گفت: ابتدای امسال ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد و با پیگیری‌های مستمر، اعتبارات مصوب شهرستان فردوس با افزایش چهار برابری به بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان رسیده است.

حمید حلاج‌مقدم   در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان فردوس افزود: این افزایش اعتبار از محل اعتبارات توازن ملی، محرومیت‌زدایی و ملی استانی بوده و بیشترین اعتبار مصوب تاکنون مربوط به اداره آب و فاضلاب شهرستان است که از چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به بیش از ۴۰ میلیارد تومان رسیده که در نوع خود بی‌نظیر است.

وی بیان کرد: این اعتبارات به پروژه‌های مختلف اختصاص داده شده که یکی از این پروژه‌ها تکمیل مجتمع آبرسانی باغستان است و تلاش می‌شود به‌زودی پایدارسازی آب شرب باغستان افتتاح شود.

فرماندار فردوس گفت: بخشی از اعتبارات هم از منابع ملی و در ردیف‌های جداول پیوست قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است که عمدتا در حوزه زیرساخت و حمل و نقل هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به منطور برنامه‌ریزی درخصوص اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای برگزار می‌شود تاکید کرد: ادارات باید تلاش کنند تا از سایر منابع مثل توازن، اعتبارات ملی یا محرومیت‌زدایی بتوانند منابع بیشتری جذب کنند.

وی افزود: ادارات در بحث تخصیص این اعتبارات هم پیگیر باشند تا تخصیص‌ها تا جایی که امکان دارد افزایش پیدا کند.

حلاج‌مقدم گفت: با توجه به تغییر دولت، در راس مدیریت ادارات هم تغییراتی انجام خواهد شد، به همین منظور از مدیران خواست تا آخرین دقیقه‌ که مسئولیت دارند با تمام توان مثل روز اول انتصاب برای به نتیجه رساندن پروژه‌های شهرستان تلاش کنند.

نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان با موضوع برنامه‌ریزی برای پروژه‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی در دهه فجر و میزان تخصیص اعتبارات پروژه‌ها ظهر امروز به ریاست فرماندار شهرستان برگزار شد.

در این جلسه بیش از ۶۲ پروژه برای بررسی کلنگ‌زنی یا افتتاح مطرح و مصوب شد لیست نهایی و جزئیات پروژه‌های قابل افتتاح بعد از بررسی وضعیت و تایید نهایی قبل از دهه فجر اطلاع‌رسانی شود.