#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: نرخ بستری‌ بیماران کرونایی در خراسان جنوبی در پیک چهارم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر به ۱۵ نفر رسیده است.

محمد دهقانیر کرد: موارد بستری‌ کرونایی در خراسان جنوبی اکثرا خانوادگی است.

وی افزود: خراسان جنوبی جز شش استان سالمند کشور است که متاسفانه ۸۰ درصد فوتی‌های استان نیز مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است و این یک آسیب برای استان محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: اکنون روند شیوع ویروس کرونا در استان با شیب تند در حال افزایش است و خراسان جنوبی جزء ۱۲ استان اول در شیوع این بیماری اعلام شده است.

دهقانی افزود: سه عامل اصلی در استان از جمله باز بودن مناطق گردشگری، وجود مسیر ترانزیتی و ورود مسافران از جمله عوامل افزایش آمار مبتلایان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: در هفته سوم فروردین ماه ۱۲۴ مورد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که این آمار قبلاً ۱۸ مورد در هفته بوده است که افزایش شدید ابتلا به این بیماری را در استان نشان می‌دهد.

دهقانی اظهار کرد: نرخ بستری‌ بیماران کرونایی در پیک چهارم به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۵ نفر است که تا پیش از آن، این نرخ سه و یک دهم بوده است.

وی با بیان اینکه برای ۳۱۶۷ نفر واکسن در استان تحویل گرفته شده است و تاکنون ۲۲۵۹ نفر واکسن را دریافت کرده‌اند، افزود: با وجود اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی در استان خوب است، اما اگر فراگیری بیماری کرونا با همین سرعت ادامه داشته باشد متاسفانه با کمبود تخت‌های بیمارستانی روبرو خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مورد محدودیت‌ها نیز گفت: اعمال محدودیت‌ها باید با تغییر رنگ بندی اعمال می‌شد و دستگاه‌های اجرایی نباید منتظر اعلام ستاد استانی مدیریت کرونا می‌بودند.

دهقانی یادآور شد: محدودیت‌هایی که گذاشته شده معجزه گر نیستند، فقط حلقه‌هایی از زنجیری هستند که باید در کنار هم قرار بگیرند تا بتوان این بیماری را کنترل کرد، اما اگر در کنار این محدودیت‌ها باز اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنیم، باعث تداوم بیشتر این بیماری خواهیم بود.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اعلام کرد: ویروس کرونای انگلیسی نوع غالب ویروس در ایران است و سرعت انتشار کرونا در ۱۲ استان بسیار تند است، میزان رعات پروتکل‌های بهداشتی ۵۶ درصد بوده و هفته‌های بسیار سختی را پیش رو داریم.

نام خراسان جنوبی در میان استان‌هایی اعلام شد که شیب افزایشی کرونا در آنها بسیار تند است.

انتهای پیام