?استاندار خراسان جنوبی گفت: مشکل هدر رفت آب در شبکه های آبرسانی شهری و روستانی استان باید با جدیت و بر اساس برنامه زمان بندی پیگیری  جواد قناعت با بیان این مطلب در دیدار مدیران عامل شرکت های آب و فاضلاب و آب منطقه ای از اعضای شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان خاطرنشان کرد: آب از موضوعات کلیدی جامعه جهانی، کشور و استان ماست زیرا علاوه بر حیات انسان، به پیشرفت و تعالی هر کشور و منطقه نیز مرتبط می باشد و امروز بسیاری از کشمکش های منطقه ای و جهانی بر سر آب به وقوع می پیوندد.
?وی تصریح نمود: برخی از استان ها در کشور، درگیری بیشتری با موضوع کم آبی دارند و خراسان جنوبی نیز با توجه به خشکسالی های متمادی سال های گذشته، با مشکل کم آبی جدی مواجه است که البته این موضوع، با تدبیر و همدلی، قابل کنترل و مدیریت می باشد.
?استاندار متذکر شد: از هم اکنون باید با بهره گیری از تجربیات ارزشمند سال های گذشته، جهت آبرسانی سیار به روستاها در ماه های گرم سال، برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.
?قناعت اظهار داشت: درخصوص افت فشار آب برخی از مناطق استان در فصول گرم سال نیز باید تدابیر لازم اندیشیده شود.
?وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و جایگاه کارخانه فولاد قاین در اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان، مشکل تأمین آب آن باید مرتفع گردد.