?معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از تأمین اقلام گوشت قرمز، برنج و شکر برای استفاده هیئت های مذهبی در ماه های محرم و صفر خبر داد.
جواد اشرفی با اعلام این خبر در پانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیته اقدام مشترک تنظیم مازاد استان گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده برای تأمین اقلام مورد نیاز هیئت های مذهبی در محرم و صفر ۴۹ تن گوشت قرمز، ۴۱۶ تن برنج و ۹۸ تن شکر به عنوان سهمیه خراسان جنوبی در نظر گرفته شده است.
?وی با اشاره به اینکه سهمیه استان توسط مباشرین خریداری و برای توزیع بین هیئت های مذهبی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار می گیرد، افزود: توزیع ۱۰۰ تن آرد هم برای این ایام پیش بینی شده که توسط فرمانداری ها به نانوایی های خاص داده می شود.
?وی خاطرنشان کرد: سازمان جهاد سازندگی استان افزایش سهمیه اقلام مورد نیاز هیئت های مذهبی استان را پیگیری نماید.
?معاون استاندار با اشاره به برنامه فروش کویر تایر، تصریح کرد: فرآیند فروش لاستیک توسط کویر تایر باید در استان مدیریت شود.
?اشرفی عنوان داشت: برای انجام این کار باید سامانه ای ویژه ثبت نام لاستیک برای خراسان جنوبی طراحی شود تا افرادی که شرایط لازم را داشته باشند، لاستیک مورد نیاز خود را دریافت کنند.
?به گفته وی؛ لاستیک تولیدی کویر تایر باید برای فروش در اختیار پنچر گیری ها و آپاراتی ها و سازمان تاکسیرانی قرار گیرد.
?وی خاطرنشان کرد: متناسب سازی قیمت انواع نان در حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان در استان با توجه به طی مراحل اداری آن و تأیید وزارت کشور از اول مرداد ماه اجرایی می شود.
?معاون استاندار متذکر شد: با موافقت معاون اول رئیس جمهور طرح یکی شدن آرد درجه یک و دو در یکی از استان ها به عنوان پایلوت اجرا می شود تا درصورت نتایج خوب اجرای این طرح، در استان های دیگر هم اجرایی شود.
?اشرفی تأکید کرد: براساس دستور استاندار ۱۰۰ درصد اقلام مورد نیاز مردم باید توسط اصناف توزیع شود و اگر فروشگاه های زنجیره ای سهمیه ای از تهران برای توزیع بگیرند، از انجام این کار استقبال می کنیم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور