? سفیر قرقیزستان در ایران گفت: قرقیزستان آماده همکاری با بخش خصوصی خراسان جنوبی برای اجرای پروژه های زیرساختی در حوزه های مختلف است.
؛ “صدیق اف” با بیان این مطلب در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان اقتصادی استان که در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند برگزار شد، خاطرنشان کرد: ما آماده هر گونه همکاری با بخش خصوصی خراسان جنوبی برای اجرای پروژه های زیرساختی مانند ایجاد نیروگاه های آبی، احداث جاده و سد، کشاورزی، عمران ، صنایع تبدیلی، بهداشت و درمان و گردشگری هستیم.
?وی با اشاره به این که تحت تأثیر گزارش هایی قرار گرفته که در این نشست و در زمینه ظرفیت های خراسان جنوبی در عرصه صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی، حمل و نقل و گردشگری ارائه شد، بیان داشت: در بازدید از چند واحد تولیدی خراسان جنوبی هم از نزدیک با ظرفیت واحد های تولیدی این استان آشنا شدم.
?به گفته وی؛ در خراسان جنوبی زمینه های همکاری بسیاری در خصوص مواد معدنی، صنایع فرآوری، محصولات کشاورزی، تکنولوژی و فناوری اطلاعات وجود دارد.
?وی تصریح کرد: امسال سی امین سال همکاری دو کشور ایران و قرقیزستان است که به این مناسبت با حضور مقام های ایرانی در تهران و مجمع تجاری، نمایشگاه بزرگ کالاهای ایرانی در بیشکک برگزار شد.
?سفیر قرقیزستان افزود: سال آینده هم مجمع تجاری و نمایشگاه تجاری مشترک ایران و قرقیزستان در ایران برگزار می شود که در آن قراردادهایی برای سرمایه گذاری و تبادل کالا منعقد خواهد شد.
?وی از تجار خراسان جنوبی خواست؛ سال آینده در این دو رویداد مشترک شرکت کنند و برای آگاهی از ظرفیت های سرمایه گذاری هیئتی از بخش خصوصی استان به قرقیزستان سفر داشته باشد.
?صدیق اف ادامه داد: قرقیزستان دارای اقتصادی پویا و در حال رشد است که سرمایه گذاران خارجی از جمله سرمایه گذاران ایرانی در آن مشغول سرمایه گذاری در عرصه های مختلف می باشند.
?سفیر قرقیزستان اظهار کرد: کارآفرینان ایرانی از جمله اولین سرمایه گذاران در قرقیزستان بوده اند که هنوز هم بسیاری از آنها در این کشور فعالیت هایی را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف انجام می دهند.
?وی با اشاره به این که تولید کنندگان خراسان جنوبی می توانند از طریق قرقیزستان تولیدات خود را به چین و دیگر کشورها صادر کنند، تأکید کرد: هیچ مانعی بین دو کشور ایران و قرقیزستان در عرصه های مختلف برای توسعه همکاری وجود ندارد.