نوفرستی از جمع آوری کرامات شهدای خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در بحث جهاد تبیین از ظرفیت جامعه ایثارگران در سطح مدارس، نمازهای جمعه و مساجد استفاده خواهد شد.ابوالفضل نوفرستی امروز در دیدار با جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: اعتقاد راسخ همه ما این است که شهدا و دفاع مقدس نباید فراموش شوند چون امنیت پایدار کشور با این مفاهیم بلند گره خورده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: کمتر جنگی در دنیا نام دفاع مقدس به خودش گرفته است همان دفاعی که در رأس آن رهبر الهی و رزمندگان آن جندالله بودند و همه هر آنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و در این مسیر گام برداشتند.

نوفرستی با اشاره به مقاله ای که در آن مطرح شده بود ۳۱۸ جنگ در قرن بیستم انجام شده است، افزود: دو سوم این جنگ ها در غرب به ظاهر متمدن و یک سوم آن در شرق اتفاق افتاده است و از این یک سوم نیز دو سوم آن توسط توطئه و نقشه های شوم غربی ها انجام شده است که مشخص می شود سرمنشأ فتنه در دنیا کجاست.

وی ادامه داد: امروز هم ما آثار این زبونی و خفت را در گوشه و کنار آشوب های خیابانی مشاهده می کنیم که برای مردم مبرهن است که منشأ فتنه ها کجاست.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی بیان کرد: در استان شرقی خراسان جنوبی بیش از ۲۹ هزار نفر جامعه هدف شامل خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان داریم که به آنان خدمت رسانی می کنیم.

نوفرستی با تأکید بر ضرورت جمع آوری کرامات شهدا در استان، عنوان کرد: این مهم نیاز امروز مدارس، جامعه و به خصوص دانشگاه ها است که در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در بحث جهاد تبیین آنگونه که باید از ظرفیت جامعه ایثارگران استفاده نشده است که با کارگروه های که شکل می گیرد از ظرفیت این عزیزان در سطح مدارس، نماز های جمعه و مساجد استفاده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه اسوه ها و الگوهای بسیار بزرگی داریم که حتی در استان آنطور که باید پرداخته نشده است، گفت: جلسه ای برای معرفی بیشتر والدین معظم شهدایی که چند شهید داشته اند برگزار می شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور