مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: سهمیه استخدامی استان برای معلم مقطع ابتدایی ۴۰۲ نفر است که پس از انجام مراحل مصاحبه در سال جاری جذب می‌شوند.

 سید علیرضا موسوی‌نژاد  در نشست شورای آموزش و پرورش استان که به ریاست استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش تا پایان هفته جاری اعلام و بلافاصله بعد از اعلام نتایج، سایر مراحل جذب پذیرفته‌شدگان آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: تا پایان هفته اسامی هزار و ۲۰۰ نفر معادل سه برابر ظرفیت آزمون استخدامی ابتدایی برای خراسان جنوبی معرفی می‌شوند و تمهیدات لازم برای مصاحبه حضوری و گزینش انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طی فرآیند دقیق با استفاده از نیروهای مجرب، افراد در مراکز تعیین شده برای مصاحبه حضور می‌یابند و امیدواریم با انجام این مراحل بتوانیم بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی ادامه داد: همچنین توزیع دفترچه و ثبت‌نام آزمون دبیری (مقطع متوسطه) از هفته آینده آغاز می‌شود و رشته‌های مورد نیاز مناطق از قبل اعلام شده است.

موسوی‌نژاد به طرح جهادی افسران سپاه پیشرفت اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور استفاده بهینه از توانمندی‌های معلمان جهادگر در آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان نیازمند توجه در استان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: ۴۵۰ معلم و دانشجوی دانشگاه فرهنگیان در این طرح مشارکت دارند و دانش‌آموزان نیازمند توجه بیشتر در تمامی مقاطع تحصیلی با حضور جهادی این معلمان در تابستان به فعالیت درسی خود می‌پردازند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی توسعه فرهنگ جهاد و ایثار، توجه به محرومیت‌زدایی و مناطق کمتر توسعه یافته، شناسایی ظرفیت‌ها و استعدادهای معلمان، پیشگیری از بازماندگی و ترک تحصیل را از جمله اهداف این طرح بیان کرد.

وی همچنین تعداد پایگاه‌های اوقات فراغت آموزش و پرورش در این استان را ۲۷۵ پایگاه ذکر کرد و گفت: فعالیت این پایگاه‌ها از اول تیر آغاز می‌شود و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد.

موسوی‌نژاد افزود: بیشتر برنامه‌های این پایگاه‌ها آموزش محور همراه با فعالیت‌های اردویی، دینی، ورزشی، تفریحی و سیاحتی است.

براساس آخرین آمار رسمی، ۱۸۹ هزار و ۷۰۶ دانش‌آموز دختر و پسر دوره‌های مختلف تحصیلی در ۲ هزار و ۲۰۴ مدرسه استان تحصیل می‌کنند و ۱۴ هزار و ۴۰۴ معلم زن و مرد مشغول تدریس هستند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور