#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی از راه‌اندازی پایگاه اطلاعات و داده حوزه کشاورزی استان به زودی با حضور استاندار خبر داد و افزود: خراسان‌جنوبی اولین استان خواهد بود که در بستر GIS تمام اطلاعات مرغداری‌ها، دامداری‌ها، اراضی کشاورزی، چاه‌ها، چشمه‌ها، قنوات، سازه‌های آبخیزدای و هر آنچه مربوط به حوزه کشاورزی بوده را جمع‌آوری و در تلاشیم تا آن را به سیستم هوشمند کشاورزی با جذب اعتبارات متصل کنیم.

مهدی جعفری، امروز یکشنبه ۴ اردیبهشت با بیان اینکه  ۱۰ میلیارد تومان برای کشت‌های قراردادی در خراسان جنوبی تخصیص یافت، گفت: درخصوص کشت قراردادی به سبب پیش‌بینی‌هایی که برای تأمین علوفه دام در استان داشته‌ایم از خرداد این کشت آغاز می‌شود.

وی تاکید کرد: میزان سطح ۲ هزار هکتار از اراضی استان را در قالب کشت قراردادی در اختیار دامداران، اتحادیه‌ها، کشاورزان و صندوق حمایت از بخش کشاورزی با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان قرار دادیم تا در این خصوص در استان مشکلی نداشته باشیم.

وی گفت: همچنین در حوزه کشت پنبه، گیاهان دارویی و گیاهان روغنی ورود به کشت قراردادی کرده‌ایم که سال به سال سطح زیرکشت در حوزه زراعی و باغی در کشت قراردادی و این بستر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: امنیت غذایی مقوله ای بسیار مهم و حساس است، از این رو دولت نهایت حمایت خود را از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به عمل می آورد؛ در تلاش هستیم تا هیچ مانعی پیش روی تامین نهاده ها و خوراک دام برای دامداران استان ایجاد نشود.

وی گفت: بر اساس تصمیمات اخیر به دنبال آن هستیم تا از طریق تقویت تشکل های دامداران نسبت به تامین نهاده ها و خرید محصول دامدار اقدام نماییم. همچنین به منظور تامین یارانه های مورد نیاز از اعتبارات صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استفاده خواهیم کرد. وی افزود: موضوع تامین علوفه با کیفیت در استان از دیگر برنامه های سازمان جهاد کشاورزی استان در مقطع کنونی است که در همین راستا دستورات لازم به مدیران داده شده است.

جعفری با بیان اینکه تمام تلاش جهاد کشاورزی ایجاد شرایط مناسب برای تامین شرایط مناسب مورد نیاز تولید کنندگان است، یادآور شد: استان خراسان جنوبی جایگاه ویژه ای در تولید محصولات کشاورزی بویژه تولیدات دامی دارد که حمایت از این تولید کنندگان که همچنان در دستور کار قرار دارد، پایداری تولید را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام