#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

 ۲ مرکز تجمیعی تزریق واکسن کرونا به منظور افزایش سرعت واکسیناسیون و پوشش جمعیت بیشتری از گروه‌های هدف روز سه‌شنبه در بیرجند راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این اقدام در راستای تسهیل روند واکسیناسیون در استان انجام شده و به‌زودی مرکز سوم در سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه‌اندازی می‌شود.

غلامرضا شریف‌زاده افزود: این مراکز امروز در خیابان نرجس بیرجند بین نرجس ۲ و چهار و سالن غدیر بلوار پاسداران گشایش یافت و گروه هدف فقط پس از دریافت پیامک به این مراکز مراجعه کنند.

وی گفت: طبق آخرین اطلاعات پوشش واکسیناسیون در استان خراسان جنوبی به ۸.۵ درصد افراد بالای ۱۸ سال رسیده که شاخص مناسبی است.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ۳۱ هزار و ۸۰۰ دز واکسن کرونا در ۲ روز گذشته وارد استان و بین مراکز تجمیعی توزیع شد.

وی افزود: در ۲ روز آینده هم شاهد ورود محموله جدید واکسن کرونا به استان خواهیم بود که تعداد این محموله قابل توجه است و سرعت واکسیناسیون را در استان افزایش خواهد داد.

شریف‌زاده با بیان اینکه اغلب واکسن‌های وارد شده در این دوره به استان از نوع سینوفارم است گفت: تعدادی از واکسن‌های وارد شده نیز از نوع کوو برکت است.

وی گفت: با ثبت‌نام گروه سنی بالای ۵۰ سال در سایت سلامت برای امروز تا ۲ روز آینده این افراد فراخوان خواهند شد و براساس تاریخ تولد و اولویت سنی واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

افراد بالای ۵۰ سال حتما باید پرونده سلامت در استان داشته باشند.

تاکنون ۷۷ هزار و ۵۷ دز واکسن کرونا در خراسان جنوبی به جامعه هدف تزریق شده است.