۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار از محل توافقات سفر رییس سازمان برنامه و بودجه به خراسان جنوبی، امسال در ۲ مرحله به استان اختصاص یافت.

سید کمال الدین میرجعفریان روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سه پروژه عمرانی در مهرشهر بیرجند افزود: این اعتبار برای اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی استان و بخشی برای پروژه‌های شهر بیرجند ۱۰۰ درصد تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: از روز نخست حضور در استان خراسان جنوبی، تاکید استاندار بر تهیه و تنظیم نقشه راه برای توازن بخشی و ایجاد عدالت اجتماعی و رفاهی در جای جای استان به ویژه شهر بیرجند بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در این خصوص سفرهای شهرستانی و بازدیدهای میدانی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی و با هدف احصای نیازمندی‌ها براساس ظرفیت‌های شهرستانی و روستایی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: به نوعی یک برنامه راه جامع برای توسعه استان تدوین شد و با زحمات مدیران دستگاه‌های اجرایی امروز شاهد به بار نشستن تعداد کثیری از این طرح‌ها در استان خراسان جنوبی هستیم.

میرجعفریان افزود: با حمایت مدیریت استان در حوزه شهرداری‌ها، در یک سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان برای تامین و توسعه فضاهای سبز و بوستان‌ها در همه شهرهای کوچک و بزرگ استان اختصاص یافت که ۲۹ پارک یا بوستان اجرا شده یا در دست تکمیل است.

وی گفت: این پارک‌ها و بوستان‌ها در قالب پروژه‌های چند منظوره از جمله پدافند غیرعامل، اسکان اضطراری، حوادث غیرمترقبه به ویژه آسایش و آرامش خانواده‌ها در سطح شهرها در حال احداث هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: بوستان خطی مهرشهر بیرجند نیز یکی از این پروژه‌ها است که در قالب بازارچه، پارک بانوان، فضای ورزشی، زمین بازی کودکان، مسیر پیاده‌روی و سایر امکانات احداث خواهد شد.

وی اظهار داشت: براساس طرح جامع شمال شهر بیرجند که به هشت زون تقسیم‌بندی شده است، پراکنش‌ها به درستی هدف‌گذاری شده و فضاهای آموزشی، ورزشی، درمانی و فضای سبز پیش‌بینی و در حال احداث است.

میرجعفریان تصریح کرد: از سال گذشته احداث تعداد زیادی از فضاهای آموزشی در دستور کار قرار گرفت و اکنون ۱۰۰ کلاس درس در شمال شهر در دست اقدام است.

وی گفت: همه نیازمندی‌ها و کمبودهای شمال شهر در طرح جامع هدف‌گذاری و در مقطع زمانی کوتاه جانمایی‌های لازم با همکاری دستگاه‌های اجرایی انجام شده است که امروز شاهد مجموعه کامل در راستای تعادل‌بخشی در شهر هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: اگر امروز مجموعه مفرح در «بند دره» بیرجند در حال تکمیل است با تاکید استاندار در شمال شهر بیرجند نیز پروژه‌های عمرانی از جمله بوستان خطی مهرشهر و طرح‌های دیگر در دست اقدام قرار دارد.

وی بیان کرد: امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی چند پروژه عمرانی در جهت تعادل‌بخشی به فضاهای زیربنایی و روبنایی در راستای عدالت اجتماعی در منطقه مهرشهر بیرجند هستیم و با تکمیل این پروژه‌ها کاستی‌های فرهنگی، ورزشی و آموزشی در این منطقه کاهش خواهد یافت و تا حدودی از دغدغه شهروندان کاسته می‌شود.

امروز با حضور معاونان استانداری خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان عملیات اجرایی پارک خطی مهرشهر، مدرسه ۶ کلاسه و مجموعه ورزشی مهر علوی در منطقه مهرشهر بیرجند آغاز شد.