مسوول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند گفت: یادواره سردار شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ روز سه‌شنبه همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در بیرجند برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمودرضا توکلی در جمع خبرنگاران افزود: این بزرگداشت به مدت سه روز تا سالروز شهادت امام رضا (ع) در مصلای المهدی (عج) بیرجند ادامه خواهد داشت.

وی گفت: آغاز برنامه‌های یادواره شهید محمود کاوه و شهدای کربلای ۲ از ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه ۱۳ مهر ماه خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه این یادواره هم بازدید کنند.

رییس ستاد یادواره استانی شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای ۲ اظهار داشت: سخنرانان و مداحان کشوری در این یادواره حضور خواهند داشت که از مهمترین مهمانان حاج رضا نبوی و سردار سید مجید ایافت هستند.

وی از رونمایی کتاب داستان‌های رشادت شهید محمود کاوه خبر داد و گفت: سرودی با مضمون دست نوشته‌های سردار کاوه توسط کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تدوین و تهیه شده که در این یادواره رونمایی و اجرا می‌شود.

حجت الاسلام توکلی افزود: دست نوشته توجه به نماز جمعه مردمان بیرجند با امضای شهید کاوه سند افتخاری است که در این یادواره رونمایی می‌شود و نشان از اهمیت نماز جمعه در دید شهدا دارد.

وی با اشاره به روند کاهشی کرونا و تغییر رنگ شهرها به وضعیت نارنجی و زرد گفت: با توجه به افزایش واکسیناسیون عمومی و تغییر رنگ شهر بیرجند، نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام محسن مشرفی در مرکز استان اقامه می‌شود و قبل از نماز جمعه نمایش رزمگاه با حضور ۳۰ نوجوان و ‌سرود مجدد اجرا خواهد شد.

مسوول ستاد نماز جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: طبق مصوبات ستاد کرونا برگزاری جلسات باید با یک چهارم ظرفیت باشد و شبستان مصلای بیرجند پنج هزار نفر گنجایش دارد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه‌ریزی برای حضور هزار نفر صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ شهدا باید با توجه به هجمه فرهنگی دشمن مورد توجه قرار گیرد افزود: در کنار این بزرگداشت یادواره مخصوص کودکان را هم خواهیم داشت که با زبان کودکانه فرهنگ شهید کاوه آموزش داده می‌شود.

شهید محمود کاوه متولد یکم خرداد ۱۳۴۰ است و ۱۱ شهریور ۱۳۶۵ در عملیات کربلای ۲ در منطقه حاج عمران عراق به شهادت رسید.