۴۴۰ سری جهیزیه با مشارکت سپاه انصارالرضا و کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شد.

به مناسبت اعیاد ربیع‌الاول و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) ۲۰ هزارو ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سراسر کشور اهدا می شود که سهم خراسان جنوبی ۴۴۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: این تعداد جهیزیه با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج و تسهیل‌گری در زمینه ازدواج آسان به نوعروسان اهدا شد.

محمد عرب  با اشاره به این که از این تعداد ۱۵۹ سری جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره)  و ۲۸۱ سری جهیزیه به‌صورت مشارکتی این نهاد و سپاه تهیه شده است، افزود: قبل از این مرحله در سال جاری ۱۴۹ سری جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی با بیان اینکه کارکرد‌های این نهاد  ریشه در آموزه‌های دینی داشته و از همین رو خدمات خود را با رویکرد دینی و الهی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف عرضه می‌کند، افزود: با همین نگاه فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش‌های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج واهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه‌های مهم این نهاد است.

عرب هر سری جهیزیه را شامل پنج قلم کالای اساسی تولید داخل شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی ذکر کرد و گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۹ سری جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به نیازمندان تحت حمایت اهدا شده که از محل منابع داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی، خیران و نیکوکاران تامین و هزینه شده است.

پارسال‌ ۲ هزار و ۶۴ سری جهیزیه به ارزش ۴۶ میلیارد تومان بین نوعروسان زیرپوشش این نهاد اهدا شده است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور