#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی گفت: طی هفته گذشته شاهد افزایش بیماران سرپایی مبتلا به کرونا بوده‌ایم و با توجه به شیوع ویروس جدید و ناشناخته بودن آن، استفاده از ماسک به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفته است.

ناصر نبی‌زاده روز دوشنبه در هفتاد و دومین نشست کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات شورای اطلاع‌رسانی استان خراسان جنوبی افزود: تا زمان گسترش واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تنها راه‌حل مقابله با بیماری است.

وی با بیان این که شاهد افزایش تعداد شهرهای قرمز بخصوص در استان‌های جنوبی کشور هستیم گفت: طبق آخرین آمار، ۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۷۴ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۴۲ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: تعداد شهرهای قرمز اطراف استان نیز افزایش یافته و احتمال گسترش بیماری وجود دارد.

وی تصریح کرد: این افزایش با توجه به رفت و آمد بین استان ما و استان‌های مجاور بخصوص سیستان و بلوچستان، نگران‌کننده است.

نبی‌زاده گفت: ۲ شهرستان درمیان و نهبندان که با سیستان و بلوچستان ارتباطات گسترده‌ای دارند، در وضعیت نارنجی قرار گرفتند لذا باید تمرکز اصلی اطلاع‌رسانی بر این ۲ شهرستان و سایر شهرستان‌های مرزی معطوف شود.

وی افزود: طبق گزارش‌ها میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی زمان انتخابات در استان قابل قبول بوده و طبق گزارش اداره کل آموزش و پرورش استان، استفاده از ماسک،  فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌های صندلی‌ها و گندزدایی محیط حین امتحانات حضوری نیز به نحو مطلوب صورت گرفته است.

براساس جدیدترین به‌روز رسانی جدول رنگ‌بندی کشور از پنجم تیر، شهرستان درمیان هم به مناطق نارنجی استان خراسان جنوبی اضافه شد و در حال حاضر شهرستان‌های بیرجند، قاینات، نهبندان و درمیان در وضعیت پرخطر شیوع کرونا هستند.

شهرستان‌های خوسف، سرایان، سربیشه، زیرکوه، طبس، فردوس و بشرویه نیز در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند.

خراسان جنوبی در اردیبهشت امسال از پیک چهارم کرونا عبور کرد و با وجود کاهش موارد سرپایی و بستری بیماران مبتلا به کرونا اما وضعیت این استان همچنان شکننده است.

براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت‌های جدید از ۲۱ فروردین امسال همزمان با سراسر کشور در خراسان جنوبی آغاز شد و متناسب با رنگ‌بندی شهرستان‌ها ادامه دارد.

همچنین خراسان جنوبی یکی از استان‌های شرقی است که به طول ۳۳۱ کیلومتر با افغانستان در چهار شهرستان سربیشه، نهبندان، درمیان و زیرکوه مرز مشترک دارد و در معرض خطر ورود ویروس جهش یافته است از این رو پیرو دستور رییس جمهوری، وزیر بهداشت و استاندار خراسان جنوبی مراقبت‌ها در مرزهای استان تشدید شده است.