مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح ۲ پروژه پلاتو قاین و فاز یک مجتمع فرهنگی هنری بشرویه در هفته دولت خبر داد.

ناصر نبی زاده روز چهارشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: پروژه پلاتو قاین در شهرستان قاینات از سال ۹۶ آغاز و در زمینی به متراژ ۳۴۰ متر مربع احداث شد.

وی بیان کرد: طبقه اول این مجموعه کارکرد هنری داشته و طبقه دوم اداری است که برای ساخت آن یک میلیارد و ۱۲۲ میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از افتتاح فاز یک مجتمع فرهنگی هنری شهرستان بشرویه خبر داد و گفت: این پروژه در زمینی با متراژ ۴۰۰ متر مربع ساخته و تاکنون ۸۰۵ میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

وی همچنین از افتتاح ۲ پروژه در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: پروژه‌های مرکز آموزشگاهی و نمایشگاهی درمیان و زیرکوه شامل نگارخانه و فضا برای کلاس‌های آموزشی با متراژ ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت و تکمیل است.

افتتاح طرح بهسازی سینما فردوسی بیرجند و سینما پارک قاین و آغاز عملیات اجرایی سینما امید طبس از دیگر پروژه‌های زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر خراسان جنوبی است که در سال جاری انجام شد.

دوم تا هشتم شهریور (سالروز انفجار دفتر نخست وزیری به دست منافقان و شهادت شهیدان رجایی و باهنر در سال ۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

هفته دولت امسال یک هزار و ۵۱۵ پروژه یا طرح با اعتباری بیش از چهار هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان در استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد یک هزار و ۸۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

عملیات اجرایی ۴۳۵ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.