#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نقش رسانه‌ها در تبیین طرح مردمی‌سازی اقتصاد در دولت سیزدهم، بر پاسخگویی به ابهامات و سوالات مردم از سوی کارشناسان تاکید کرد.

، جواد قناعت روز یکشنبه در نشست وبیناری فرمانداران استان افزود: اصحاب رسانه، صدا و سیما و روابط عمومی‌های دستگاه‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی، اقدامات خوبی انجام داده‌اند اما به جهت اهمیت موضوع نیاز به کار بیشتر در این زمینه داریم.

وی با اشاره به اقدام ارزنده ائمه جمعه که‌ در خطبه‌های نماز این هفته به این طرح مهم اقتصادی دولت پرداختند، گفت: به جهت اهمیت موضوع، جا دارد این اقدام در هفته‌های آینده هم ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مدیریت فضای روانی جامعه، جای کار دارد و فرمانداران باید با جدیت به این موضوع ورود کنند.

وی با تاکید بر اینکه مساله مهم برای ما، آرامش جامعه است اظهار داشت: مردم از لحاظ تامین کالا به امنیت فکری رسیده‌اند، می‌دانند کمبود و قحطی نیست و کالاها به میزان نیازشان در بازار موجود است.

قناعت افزود: دغدغه و نگرانی از اینکه در آینده چه خواهد شد یا چه کالاهایی گران می‌شود، امنیت روانی مردم را مختل کرده است و ما باید با اقناع‌سازی افکار عمومی این اطمینان را به مردم بدهیم که اجرای طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها به نفع آنان، کشور و نظام است.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و کار تیمی دستگاه‌های عضو کارگروه تنظیم بازار استان خاطرنشان کرد: در کارگروه تنظیم بازار استان در راستای اجرای این طرح، یکصدایی وجود دارد که بسیار ارزشمند است.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به سؤالات و ابهامات مردم در زمینه یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: کارشناسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به سؤالات مردم، پاسخ منطقی بدهند و دغدغه آنها را برطرف کنند.

وی بیان کرد: باید این اطمینان خاطر به مردم داده شود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اعتراضات شان به پاسخ می‌رسد.

قناعت همچنین با اشاره به توان استان در تولید مرغ، تخم‌مرغ و شیر گفت: در مورد این سه کالای اساسی، معین چند استان هستیم و تولیدات مازاد بر نیازمان به دیگر مناطق ارسال می‌شود.

وی در عین حال مشکل این استان را ضعف در تولید روغن عنوان کرد و افزود: نیاز خراسان جنوبی به هر شکل ممکن از دیگر استان‌ها تامین می‌شود ولی این مشکل باید به شکل اساسی حل شود.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه استان در زمینه تولید روغن و فضای سردخانه‌ای با کمبود و مشکل مواجه است، گفت: اهتمام فرمانداران باید بر این باشد که نسبت به جذب سرمایه‌گذار و تامین این دو نیاز اساسی اقدام کنند.

میزهای خدمت در خراسان جنوبی بازخورد خوبی داشت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه برپایی میزهای خدمت در این استان بازخورد خوبی داشته است، استمرار آنها را خواستار شد.

سید محمدرضا طالبی  افزود: میزهای خدمتی که این هفته در محل مصلاهای نماز جمعه برگزار شد، بازخورد بسیار خوبی داشته است.

وی گفت: به جهت بازتاب خوب این اقدام، پیشنهاد می‌شود میزهای خدمت با حضور مدیران در هفته‌های آینده هم در مصلاها برگزار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: میز خدمت چنانچه در وقت نماز مغرب و عشا در مساجد پرجمعیت هم برگزار شود، مؤثر خواهد بود.

وی ادامه داد: حضور مسئولان در بین مردم به تلطیف فضای روانی جامعه کمک می‌کند.

طالبی با اشاره به اهمیت اقناع‌سازی افکار عمومی گفت: در راستای پاسخ به ابهامات و شبهات مردم درخصوص طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها باید از ظرفیت روحانیون نیز استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بیشترین اعتراضات مردمی در زمینه یارانه‌هاست، گفت: باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که جاماندگان از یارانه‌ها بدانند با تدبیر دولت به‌زودی برای تعیین تکلیف این افراد، چاره‌اندیشی می‌شود.

افزایش جرایم تعزیراتی اطلاع‌رسانی شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست از فرمانداران خواست افزایش جرایم تعزیراتی را اطلاع‌رسانی کنند.

جواد اشرفی خاطرنشان کرد: با بازنگری جرایم تعزیراتی، این جریمه‌ها در بخشی از تخلفات بین ۵ تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی متذکر شد: این افزایش نرخ جریمه‌ها که می‌تواند بازدارندگی داشته باشد باید اطلاع‌رسانی شود تا اصناف بدانند هر تخلفی، شدیدترین برخوردها را به همراه دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در تغییرات جدید، یک تخلف کوچک مثل درج نکردن قیمت، ۱۰ میلیون تومان جریمه دارد.

وی از عزم استان در تامین کالاهای اساسی گفت و افزود: در حال حاضر در زمینه تامین مرغ، تخم‌مرغ و شیر مشکلی نداریم و تولید استان در این سه قلم کالا، بیش از نیاز است.

اشرفی با بیان اینکه روغن باید از خارج استان تامین شود اظهار داشت: فرمانداران باید برای تامین روغن مورد نیاز شهرستان‌ها، مباشرین با تمکن مالی بالا را معرفی کنند.

وی گفت: تغییر قیمت روغن، هزینه‌های تامین آن را برای مباشرین افزایش داده لذا باید توانایی مالی بالایی داشته باشند تا بتوانند نسبت به خرید روغن اقدام کنند.