?”من سفارش می ‌کنم که کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج، این کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید، بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیاز آن جوانی است که آنجا حضور پیدا می‌کند فراهم کنید”. رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی)

?مسجد که قلب تپنده جامعه اسلامی و مقدس ترین مأمن گردهمایی مسلمانان می باشد در دین مبین اسلام نه تنها مختص عبادت پروردگار یکتاست، بلکه محلی برای رتق و فتق امور اجتماعی می باشد. مسجد نهال خودباوری، خلاقیت و روحیه هنری را در وجود افراد تقویت می کند و محیطی سالم برای پرورش جسم و روح آحاد افراد جامعه است.
?تشکیل کانون های فرهنگی و هنری در سطح مساجد، ظرفیتی در راستای تعالی بخشی و تربیت کودکان، نوجوانان و نوجوانان را در محیطی امن و سالم فراهم آورده است.
?کانون های فرهنگی هنری مساجد در قریب به سه دهه فعالیت کیفی خود توانسته قشر جوان و نوجوان جامعه را به سرمایه هایی اجتماعی تبدیل کند و با رویکرد فرهنگی و هنری نقش بسزایی در مبارزه با توطئه های دشمنان، خنثی کردن دسیسه های معاندان و نیز حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا نماید.
?اینجانب ضمن تبریک هجدهم اسفندماه، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد به فعالان این عرصه و تقدیر از تلاش های همه عزیزانی که طی این سال ها، خالصانه و خاضعانه ردای خدمت به فرهنگ مسجدی را به تن کرده اند، امید آن دارم که کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان که به خوبی در دور افتاده ترین مناطق خراسان جنوبی ریشه دوانیده و بیش از ۶۰۰ مأمن سالم برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان از طریق اشاعه ارزش های دینی و توجه ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی فراهم آورده اند، در تربیت نسلی مسجدی و نیز تقویت ظرفیت های مردمی در راستای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، پویاتر از قبل باشند.
?در پایان توفیق روزافزون همه بزرگواران در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف استان را تحت عنایات خاصه حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف)، از محضر خداوند منان خواستارم.

 

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور