معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: مردم فهیم کشور به ویژه مردم خراسان جنوبی با هوشیاری و همراهی نکردن با دشمنان زمینه شکست نقشه‌های آنها را فراهم کرده‌اند.

 سید محمدرضا طالبی  در نشست برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان افزود: مردم حساب برخی نارسایی‌ها در داخل را از دشمن جدا کرده‌اند و در چند شب گذشته هم کوچکترین حرکتی در خراسان جنوبی انجام نشد با این وجود نیروهای حافظ نظم و امنیت برای برخورد لازم در این زمینه در حالت آماده باش قرار داشتند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه همراهی نکردن مردم کشور عامل شکست دشمنان در اغتشاشات اخیر بوده است، گفت: نظام به نحو احسن اغتشاشات را مدیریت کرد و در این خصوص تجربیات جدیدی کسب کرده‌ایم.

معاون استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: معاندین داخلی و خارجی نظام با برنامه‌ریزی استکبار و صهیونیسم درصدد هستند به طور مستمر برنامه‌های خود را از طریق فضای مجازی تبلیغ کنند که باید هوشیار باشیم.

وی گفت: دشمن با نقشه ترور پدر مهسا امینی در چند روز گذشته قصد بهره‌برداری از آن را داشت که با هوشیاری دستگاه‌های مسئول در کشور موفق به انجام این کار نشد.

طالبی افزود: سلطنت طلب‌ها و جبهه نفاق بیش از گذشته به بهانه مناسبت‌های جعلی مانند هفته پادشاهی پررنگ‌تر و با اهداف خاصی ظاهر شده‌اند که باید ضمن آگاهی بخشی به جامعه، مراقبت‌های لازم انجام شود.

وی با اشاره به اینکه قدرت ایران اسلامی در این زمینه به خوبی آشکار شده است گفت: تحلیل‌گران آمریکایی و صهیونیستی اعتراف کرده‌اند که اگر یکی از این اقدامات در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتاد، با انجام انقلاب مخملی، نظام آن کشور ساقط می‌شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در ادامه ایجاد نشاط اجتماعی از طریق اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری را ضروری دانست و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های دشمن، هفته فرهنگی استان در بهترین زمان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای برگزاری هفته فرهنگی استان از ۲ ماه قبل آغاز شده است گفت: هفتم تا چهاردهم آبان سال جاری هفته فرهنگی استان با هدف افزایش نشاط اجتماعی برگزار می‌شود.

طالبی اظهار کرد: فرمانداران استان هم با توجه به اقلیم و شرایط فرهنگی شهرستان‌های خود باید در این خصوص برنامه‌ریزی لازم را انجام دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امسال مقرر شد در آبان ماه و با حضور پرشور مردم هفته فرهنگی به نحو احسن در استان برگزار شود.

علی فرخنده از گستردگی برنامه‌های این رویداد خبر داد و افزود: حوزه‌هایی مانند مد و لباس، گویش و لهجه، بازی‌های محلی و بخش نمایشگاهی از جمله برنامه‌های هفته فرهنگی است که به منظور تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی اجرا خواهد شد.

وی اظهار کرد: توجه به موسیقی مقامی و اشعار شاعران بومی، تلاش برای افزایش گردشگر فرهنگی و نشاط اجتماعی از جمله اهداف هفته فرهنگی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با تاکید بر نقش مهم دانشگاه و آموزش و پرورش در فرهنگ‌سازی گفت: استفاده از ظرفیت‌های جوانان و نوجوانان از جمله مهم‌ترین اهداف برنامه‌های هفته فرهنگی و لازم است با برنامه‌ریزی دقیق شرایط حضور این قشر به نحو احسن فراهم شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور