#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان‌جنوبی گفت: زنان در شرایط شیوع کرونا نقش تاثیرگذاری در کمک رسانی به بخش بهداشتی جامعه، اجرای مطلوب طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی و امیدبخشی به جامعه داشتند.

نفیسه نخعی، امروز سه شنبه ۹ اردیبهشت در جلسه بانوان تاثیرگذار در بحران کرونا با اشاره به گزارش آماری اقدامات دفاتر زنان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا کارگاه‌های دوخت ماسک و گان در سراسر کشور فعال شد که طی آن برای ۷۷۰۰ زن سرپرست خانوار در ۱۶۰۶ کارگاه تولیدی اشتغال فراهم شد.

وی با بیان اینکه بانوان می‌توانند نقش بسیار مهمی در مدیریت شرایط کرونا داشته باشند، افزود: در این مدت به ۲۲۰ هزار نفر در سطح کشور خدمات مشاوره‌ای رایگان ارائه شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در این مدت به ۴۲۵ هزار زن سرپرست خانوار در کشور که در معرض آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی بودند، کمک بلاعوض و تسهیلات ارائه شد.

نخعی از هم‌افزایی و مشارکت ۱۸۲۰ سمن فعال در حوزه زنان، خانواده و کودکان در راستای مقابله با ویروس کرونا و تولید ۴۲۰۰ کلیپ برای تشویق مردم به ماندن در خانه و رعایت اصول طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح کشور خبر داد.

وی بر نقش مهم رسانه برای گذر از این شرایط تاکید کرد و گفت: رسانه‌های استان از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا با ارائه خوب، امیدبخش و آموزنده در راستای آگاهی بخشی به مردم و اجرای بهتر طرح فاصله‌ گذاری هوشمند کمک بسزایی کردند.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی نیز به تشریح فعالیت‌های انجام شده در شرایط کرونا پرداختند.

تولید محتواهای آموزشی مختلف برای دانش‌آموزان، قطع نشدن ارتباط بین دانش‌آموز و معلم، فعال شدن هنرستان‌های استان برای تولید اقلام بهداشتی با هماهنگی علوم پزشکی و اجرای کمپین سفیران سلامت از جمله اقدامات آموزش و پرورش استان در این شرایط بوده است.

اجرای طرح‌ها و تولید محتوا در مراکز کاون پرورش فکری کوکان و نوجوانان استان در شرایط کرونا به منظور ارتباط گیری اعضا و مربیان و تقویت روحیه کودکان و نوجوانان در خانواده و برگزاری انجمن‌های ادبی در فضای مجازی از دیگر اقدامات انجام شده است.

غربالگری جمعیت و غربالگری ماماها و مراقبان سلامت، بررسی سلامت روان و آموزش تغذیه به خانوارهای دارای بیماران کرونایی از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی بوده است.

طبق گزارشات این جلسه، غربالگری جمعیت در فاز دوم با اولویت بیماران پرخطر از ۲۳ فروردین تاکنون انجام شده و ۲۴۳ هزار نفر طی آن غربالگری شدند.

خراسان جنوبی از نظر پیگیری سایت سلامت رتبه ۵ کشور و در حوزه غربالگری فاز دوم جمعیت نیز جزء استان‌های برتر کشور است.