مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته تربیت بدنی، نخستین پایگاه پهلوانی زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی در محله چهاردرخت بیرجند آغاز به‌کار می‌کند.

حسن عزیزی خبری به مناسبت هفته تربیت بدنی افزود: رویکرد خاصی در برنامه‌های هفته تربیت بدنی در نظر گرفته شده تا با توجه به حساسیت‌های شرعی متناسب با ایام اربعین، برنامه‌ها در چارچوب سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.

وی توسعه ورزش همگانی را رویکرد جدید وزارت ورزش و جوانان در سال جاری دانست و گفت: با همین رویکرد شعار محوری هفته تربت بدنی امسال «پیش به سوی ایران فعال» نامگذاری شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی ادامه داد: در چارچوب چشم انداز توسعه‌ای که در افق ۱۴۰۴ نیز پیش‌بینی شده است باید ایرانی شاد، با نشاط و فعال در منطقه داشته باشیم.

وی به روز شمار هفته تربیت بدنی (۲۶ مهر تا ۲ آبان) اشاره کرد و گفت: مشارکت مردم، امید به آینده، توانمندسازی، آگاهی‌بخشی و توجه به ایثار و از خودگذشتگی، همدلی و مشارکت اجتماعی در این هفته مورد تاکید قرار گرفته است.

عزیزی با بیان اینکه مهمترین رویکرد مبنایی در تمام فعالیت‌های ورزش و جوانان خانواده‌ها هستند اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده که اعضای خانواده در کنار هم در برنامه‌ها حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه به توسعه ورزش همگانی در روستاها توجه خاص شده است گفت: همزمان با هفته ترتبیت بدنی ۱۵ خانه ورزشی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: خراسان جنوبی امسال میزبان مسابقات منطقه‌ای شرق کشور «جام خوشه چین» است که در این مسابقات، استان‌های خراسان شمالی، کرمان، سیستان و بلوچستان و یزد در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این رقابت‌ها در ۶ رشته ورزشی برگزار می‌شود ادامه داد: میزبان یکهزار ورزشکار زن و مرد در شهرستان‌های قاینات و سرایان از ۱۶ تا ۱۸ آبان ماه خواهیم بود.

عزیزی عنوان کرد: نگاه ما این است که برنامه‌های ورزش و جوانان تا پایان سال و دهه فجر امسال ادامه داشته باشد که اختتامیه برنامه‌ها، میزبانی جام نوروز سال ۹۹ در روستاها خواهد بود.

وی بیان کرد: آنچه که دنبال آن هستیم ایجاد فضایی برای خانواده‌ها است تا نقش خانواده به ویژه بانوان پررنگ‌تر از گذشته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: اگر قرار است تحولی در حوزه ورزش صورت بگیرد باید با توسعه فرهنگی همراه باشد که بانوان نقش زیادی در این مقوله دارند.

وی با بیان اینکه امسال در برنامه‌های ورزشی از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی استفاده می‌شود گفت: متولیان ورزش و دستگاه‌های مربوطه باید برنامه‌ریزی کنند تا از جوانان ورزشکار تجلیل و ورزش نیز توسعه و تقویت شود.

عزیزی با اشاره به فعال کردن سازمان‌های مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان یادآور شد: باید در برنامه‌های ورزشی از ظرفیت جوانان استفاده کنیم.

وی افزود: تمامی اماکن ورزشی همزمان با ۲۶ مهرماه روز تربیت بدنی برای بانوان و آقایان رایگان خواهد بود، همچنین برخی مکان‌ها با ۳۰ تا ۵۰ درصد تخفیف خدمات ارائه خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی اظهار داشت: برای نخستین بار اولین جشنواره گلریزان به منظور کمک به اتمام پروژه‌های ناتمام ورزشی با محوریت روستاهای مرزی و کم‌برخوردار برگزار می‌شود.

عزیزی ادامه داد: این جشنواره ۲۳ آبان ماه با حضور سرمایه‌گذاران، خیرین و واقفان برگزار می‌شود که برآوردی که از این برنامه خواهیم داشت تزریق ۲ میلیارد تومان به استان است.

وی گفت: همچنین برای نخستین بار همایش مدیران باشگاه‌های خصوصی برگزار خواهد شد به این منظور که مشکلات آنان بررسی شود همچنین جام تندیس باشگاه برتر را رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی یادآور شد: برخی هیات‌های ورزشی در استان شفافیت مالی و عملکردی ندارند که با توجه به کمک‌هایی که در گذشته به این هیات‌ها شده است باید پاسخگو باشند.