#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: ضوابط بهداشتی در مرزهای استان با جدیت رعایت می شود.
حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا از حضور قانونمند و عالمانه مردم و نیز همکاری و هم افزایی حوزه های اجرایی، نظارت ، بازرسی، امنیت ،پشتیبانی، رسانه ها و… در جریان انتخابات گفت که با حضور باشکوه مردم، افتخاری بزرگ را رقم زد و سبب شد خراسان جنوبی با بیش از ۷۴ درصد، رتبه اول مشارکت کشور را کسب نماید.
?وی با اشاره به رعایت پروتکل ها در زمان برگزاری انتخابات تصریح نمود: نحوه رعایت پروتکل ها و مدیریت بیماری کرونا در جریان انتخابات، از ماه ها قبل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت ،لذا بر اساس گزارش ستاد ملی کرونا میزان رعایت پروتکل ها در زمان ثبت نام ۱۰۰ درصد و در زمان تبلیغات هم بسیار خوب بوده است.
?استاندار با تقدیر از نقش آفرینان برگزاری انتخابات در استان تصریح نمود: با برنامه ریزی های ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، میزان استفاده از ماسک در عوامل اجرایی ۱۰۰ درصد، مراجعین به شعب اخذ رأی ۸۷ درصد، تهویه مناسب شعب اخذ رأی ۹۹ درصد و رعایت فاصله اجتماعی نزدیک به ۹۶ درصد بوده که این آمار، گویای دقت نظر در رعایت پروتکل های بهداشتی در انتخابات اخیر می باشد.
?ملانوری به وضعیت مرز اشاره کرد و متذکر شد: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی و تأکیدات ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، موضوع مرز در جلسات مختلف حوزه امنیتی، شورای ساماندهی مبادلات مرزی، شورای تأمین و… مورد بررسی ویژه قرار گرفت.
?وی تصریح نمود: با عنایت به تأکیدی که بر ادامه فعالیت های اقتصادی در مرز داشتیم، افزایش کمی و کیفی مبادلات مرزی در مرز ماهیرود به عنوان یکی از مرزهای فعال کشور با افغانستان رقم خورد.

?استاندار مدیریت ویروس هندی و توجه به ناآرامی های افغانستان را دو نکته مهم در موضوع مرز خواند و گفت: با وجود احتمال ورود ویروس هندی از مرزهای شرقی، پایانه مسافربری تعطیل شد و فعالیت پایانه تجاری با نظارت کامل بر مدیران،کارکنان و کارگرانی که درمرز فعالیت می کنند، استمرار یافت و موجب شد تا این لحظه هم مرز از رونق نیفتد و هم ویروس از این طریق وارد استان و کشور نشود.
?ملانوری تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع مدیریت بیماری و جلوگیری از ورود ویروس هندی، مکاتبه نماینده وزارت امور خارجه درخصوص درخواست سفارت و سرکنسول افغانستان، مبنی بر ورود افراد مختلف و فعالان اقتصادی، مورد تأیید استان قرار نگرفت.
?وی از ناآرامی های رخ داده در افغانستان گفت و ادامه داد: درگیری های نظامی بین دولت افغانستان و طالبان در جریان است که متأسفانه به سمت مرزهای ما نیز کشیده شده اما تدابیر لازم برای مراقبت از مرز و کنترل شرایط صورت گرفته است.
?به گفته وی؛ امروز افتخار استان، این است که علیرغم شیوع گسترده ویروس هندی در آن سوی مرزها، حتی یک نفر به ویروس هندی آلوده نشده و حتی قبل از ابلاغ ستاد ملی در خصوص لزوم تست گیری در مرز، با تصویب ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ، این مهم در مرز استان عملیاتی شده است.
?استاندار با تأکید بر شیوع گسترده ویروس هندی در استان سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع گسترده و آمار بالای ابتلا و مرگ و میر ناشی از ورود ویروس هندی در سیستان و بلوچستان، رفت و آمد ها می تواند به استان آسیب بزند.
?ملانوری متذکر شد: به جهت کنترل رفت و آمد ها، با انجام کار کارشناسی و نیز هماهنگی با ستاد ملی و قرارگاه امنیتی ستاد کرونا، ظرف دو روز، اقدامات مقتضی صورت گیرد.
?وی با اشاره به این که تصمیم گیری درخصوص برگزاری هرگونه اجتماعی، بر مبنای رنگ بندی های حاکم برشهر ها صورت می گیرد، گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، کتابخانه ها و تالارهای پذیرایی، از گروه ۳ به گروه ۲ تغییر وضعیت می دهند.

استاندار با اشاره به برنامه های استان در راستای اجرای طرح واکسیناسیون، تصریح نمود: همه سالن های ورزشی، سالن های اجتماعات ادارات، پادگان ها و … باید برای انجام واکسیناسیون در اختیار دانشگاه قرار گیرد.
?ملانوری به واکسیناسیون رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) اشاره کرد و گفت: استفاده رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از واکسن تولید داخل، تزریق اعتماد و اطمینان به جامعه بود و این پیام را مخابره کرد که این واکسن مورد اطمینان و اثر گذار است .