#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

 استاندار خراسان جنوبی گفت: توسعه یافتگی و خروج استان‌های کمتر برخوردار از محرومیت، نیازمند نگاه ویژه در سطح کلان و مجلس است.

، جواد قناعت روز شنبه در دیدار با نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در سفر به استان خراسان جنوبی افزود: تصویب قوانینی که بتواند استفاده از فرصت‌ها را تقویت کرده و به رفع موانع بینجامد، نقش بسزایی در توسعه مناطق محروم دارد.

وی در این دیدار با اشاره به تشریح شرایط استان اظهار داشت: پروژه‌های شاخصی در حال حاضر در سطح استان در حال اجرا است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی، کشاورزی، گردشگری و مرزی استان، تصریح کرد: اقداماتی برای بهره‌برداری مطلوب و ایجاد ارزش افزوده از این فرصت‌ها در دستور کار حوزه‌های مختلف قرار دارد.

با استقبال استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و جمعی از مدیران استان، سفر یک روزه «علی نیکزاد» نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی و هیئت همراه به استان آغاز شد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بازدید می‌کند.

بازدید از شهر مرزی درح، باند دوم درح – ماهیرود، برخی از محورهای روستایی بخش مود و سد تغذیه‌ای بندان از جمله برنامه‌های نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در این سفر است.

مصوبات سفر نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز عصر شنبه در نشستی در فرمانداری نهبندان، جمع بندی می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دهم و یازدهم خرداد امسال با همراهی جمعی از معاونان وزرا و مدیران کشوری به خراسان جنوبی سفر کرد و در این سفر از برخی پروژه‌های عمرانی و ظرفیت‌های شهرستان‌های غربی استان شامل طبس، فردوس، سرایان و بشرویه بازدید شد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد.