۲ قطعه از پروژه دوبانده‌سازی محور سرایان – دوست‌آباد در پنجمین روز دهه فجر با حضور استاندار خراسان جنوبی به‌طور همزمان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

جواد قناعت روز یکشنبه برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های دهه فجر به سرایان سفر کرد و با حضور وی و جمعی از مسوولان هفت کیلومتر از قطعه اول باند دوم محور سرایان – دوست‌آباد به‌طور رسمی زیر بار ترافیک رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: هفت کیلومتر از محور سرایان – دوست‌آباد با اعتبار ۷۰ میلیارد تومان تکمیل و امروز بهره‌برداری شد.

وحید داعی افزود: طول محور سه راهی روم – دوست‌آباد – سرایان – فردوس ۱۲۵ کیلومتر است که با احتساب هفت کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته تاکنون ۴۳ کیومتر زیر بار ترافیک رفته و این محور ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به عملیات اجرایی قطعه دوم دوبانده‌سازی این محور که امروز با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد، گفت: عملیات اجرایی این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر آغاز و برای اجرای آن ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است.

همچنین در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان سرایان یک واحد گلخانه به بهره‌برداری رسید.

این واحد گلخانه با زیربنای سه هزار متر مربع در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال احداث شده است.

راه‌اندازی این گلخانه برای ۲ نفر مستقیم و ۱۰ نفر غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

افتتاح مدرسه خیرساز برکت، نیروگاه خورشیدی ۴۰ کیلوواتی، ۱۳ پروژه شرکت توزیع نیروی برق و بازدید از نمایشگاه صنایع دستی و توانمندسازی شهر سه قلعه از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان جنوبی در سفر به شهرستان سرایان است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سرایان در ۱۶۰ کیلومتری بیرجند است.

طرح‌های شاخص دهه فجر در شهرستان‌های خوسف، زیرکوه و فردوس نیز طی روزهای گذشته با حضور استاندار خراسان جنوبی در این شهرستان‌ها افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور