شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان به منظور بهره‌مندی از توان و ظرفیت بانوان در طرح‌های توسعه‌ای استان خراسان جنوبی تشکیل شد.

استاندار خراسان جنوبی روز سه‌شنبه در نخستین نشست شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان گفت: هدف از شکل‌گیری شورای مشورتی بانوان این است که طی هماهنگی ناشی از مشورت با بانوان توانمند، استان را رو به توسعه ببریم.

حمید ملانوری بر استفاده از توان و ظرفیت بانوان در طرح‌های توسعه‌ای استان تاکید کرد و افزود: انتظار ما از بانوان این است که برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان، ایده‌ها و طرح‌های نو بدهند تا بتوانیم از آنچه در اختیار داریم، ثروت ایجاد کنیم.

وی همزمانی شکل‌گیری شورای مشورتی بانوان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را به فال نیک گرفت و با اشاره به سهم ۵۰ درصدی زنان از جمعیت گفت: توان، تخصص، انرژی و ایده‌پردازی‌های این قشر از جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر قدرت و توانمندی بانوان افزود: انتظار به حق جامعه این است که از این توان به نحو شایسته استفاده شود.

وی گفت: یکی از اهداف شورای مشورتی بانوان این است که از انتظارات جامعه مطلع شویم و با شناخت بهتر مسایل و مشکلات، راهکارهایی برای رفع آنها ارائه کنیم.

ملانوری تصریح کرد: اگر قرار است انتظارات جامعه برآورده شود، همه باید در کنار هم باشند، همه اقشار دیده شوند، همه نظر بدهند و در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نقش داشته باشند.

وی به شعارهای سال‌ها، منشورها و سیاستگذاری‌ها، بیانیه گام دوم انقلاب و سایر موارد اشاره کرد و گفت: در همه اینها تاکید بر استفاده از سرمایه‌های مردمی است.

استاندار خراسان جنوبی افزود: اگر قرار است موفقیتی حاصل شود، چاره‌ای جز این نداریم که از توان همه اقشار و گروه‌های مردمی بهره بگیریم.

وی بیان کرد: در زمینه راه‌اندازی شورای مشورتی بانوان، در حقیقت نهادی متشکل از نخبگان و نمایندگان را تاسیس می‌کنیم که به نمایندگی از زنان استان، انتظارات شان را مطرح می‌کنند.

ملانوری گفت: این شورا به عنوان یک اتاق فکر و با خرد جمعی، راهکارهای لازم برای استفاده از توان بانوان مستعد در توسعه استان را ارائه می‌کند.

وی افزود: این شورا فرصتی ایجاد می‌کند که بانوان، اظهار نظر کنند و در حوزه‌های مختلف مشورت بدهند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که علاقه‌مندم در استان اتفاق بیفتد، توسعه استان با انگیزه و تفکر فعال‌سازی بخش خصوصی است.

وی گفت: خراسان جنوبی، استانی منحصر به‌فرد با ذخایر مثال‌زدنی در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری، معدن و سایر بخش‌ها است لذا عنوان محرومیت، زیبنده اینجا نیست.

ملانوری افزود: علت محروم ماندن استان این است که بین ظرفیت‌های موجود و افراد باهوش و استعداد و توانمند، ارتباط برقرار نشده است.

وی با تاکید بر اینکه خراسان جنوبی پر از ثروت، نتوانسته رفاه ایجاد کند متذکر شد: این کار نخبگان جامعه است که با استفاده از این ثروت‌ها، رفاه ایجاد کنند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شرط موفقیت در این کار، همراهی مردم است و مردم تا مطالبه‌گری نکنند، قدرت ریسک نداشته نباشند، ایده ندهند و تفکر توسعه‌ای نداشته باشند، نباید انتظار توسعه داشت.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید به دنبال این باشیم که از بیرون بیایند و بر روی معادن ما کار کنند بلکه باید خودمان برای استفاده از این ظرفیت‌ها، برنامه‌ریزی کنیم.

ملانوری گفت: در قالب شورای مشورتی استاندار در حوزه بانوان و ستاد توسعه خاوران، قرار است بخشی از کارهای استان در حوزه بانوان انجام شود.