عباسعلی بهاری مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در دیدار با اعضای کانون هنرمندان خراسان جنوبی که از سمن ها فعال در حوزه های فرهنگ و هنر می باشد ضمن شنیدن صحبت های اعضای فعال این سمن هنری گفت سمن ها باید به صورت تخصصی به فعالیت بپردازند و در این راه در چارچوب قانونی از سوی اداره کل فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی جهت توسعه فعالیت خود حمایت می شوند بهاری تاکید کرد دستگاه های فرهنگی و هنری باید تلاش کنند خود ناظر باشند و فعالیت هایشان را به بخش خصوصی در چارچوب قانونی واگذار کنند تا بخش خصوصی در استان فعال و پویا شود وی ادامه داد سمن ها بازوهای اجرایی و مردمی دستگاه ها هستند و می توانند با تعریف فعالیت های و برنامه های که مورد نیاز و مطالبه مردمی هست در جهت ارتقا و توسعه استان نقش موثری داشته باشند .

بهاری  نیز در این مراسم بیان کرد: کانون هنرمندان به واسطه مدیرانی که دارد تاکنون توانسته جایگاه خوبی را پیدا کرده است.
وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری شعر و هنر در جامعه قابل انکار نیست افزود: سمن ها بازوهای توانمند مسئولان استانی هستند. وی از کلیه هنرمندان دعوت کرد تا سمن ها فعالیت محور شوند و از کلیه برنامه های هنری و فرهنگی حمایت معنوی و مادی خواهد کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی باتا کید براینکه استاندارخراسان جنوبی از فعالیت های فرهنگی و هنری استان تمام قد حمایت می کنند خاطرنشان کرد: فعالیت های ایشان زبان زد شده و سرعت توسعه استان شبت جدی گرفته است.
بهاری با اشاره به اینکه برون سپاری خدمات به سمن ها اولویت های کاری ما است تاکید کرد: کلیه دستگاه های اجرایی موظف به واگذاری به سمن ها هستند و از این طریق می توانند رشد کنند و همیار دولت هم باشند.
وی یادآورشد: واگذاری خدمات به دست خود مردم می تواند بهترین انعکاس را داشته باشد و باری را از روی دوش دولت بردارد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی تاکید کرد: از هر گونه فعالیت اجتماعی، فرهنگی وهنری که به مردم جامعه خدمت ارایه شود و در جهت توسعه نشاط اجتماعی موثر باشد حمایت می کنیم.
وی کانون هنرمندان را یکی از موثرترین کانون ها در زمینه های موسیقی و هنری دانست و گفت: به زودی برای المان های شهری فراخوان خواهیم زد تا به زیباسازی مبلمان شهری کمک کنیم.