استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: جهاد تبیین و آگاهی بخشی، از مهمترین وظایف دوستداران نظام جمهوری اسلامی است.

جواد قناعت، در جلسه شورای اداری استان، ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: جهان در این شرایط خاص بیش از هر زمانی، نیازمند  تعالیم بلند و مترقی نبی مکرم اسلام(ص) و شناخت سیره و سلوک اهل بیت(ع) است.

وی با اشاره به این که دشمن در شرایط حساس کنونی، به دنبال ایجاد اخلال است، تصریح کرد: متولیان امنیت با ورود بموقع و با کمک مردم در استان ، مجال اخلال را از فرصت طلبان گرفتند و نگذاشتند جولان بدهند و فضای کسب و کار استان را به هم بزنند.

به گفته وی؛ دشمن از طریق شایعه پراکنی و ایجاد هراس و ترس در جامعه به دنبال مأیوس کردن مردم است، لذا این وظیفه ما و همه تریبون داران و فعالان رسانه ای و فضای مجازی است که همه تلاش خود را برای تبیین واقعیت ها بکنیم و با بازگو کردن پشت پرده اغتشاشات، اجازه ندهیم دشمن به اهداف شوم خود برسد.

استاندار با تأکید بر اینکه دفاع از حقوق انسان ها، در ذات نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: سردار سلیمانی نمونه ای بارز از این واقعیت است که در نجات انسان ها که در دستور کار داشت، بین شیعه و سنی یا ایزدی و مسیحی هیچ فرقی قائل نمی‌شد.

قناعت از مردم بصیر و هوشیار کشور به ویژه در استان خراسان جنوبی در فهم برنامه ریزی‌های دشمنان و خنثی سازی توطئه‌ها تشکر کرد.

وی با ذکر این نکته که امنیت و آرامش، مقدمه هرگونه توسعه یافتگی است، اظهار کرد: دشمن از حرکت کشور در مسیر توسعه، عصبانی است و نمی تواند ببیند که ایران اسلامی طی این سال ها از آرمان های اولیه خود عقب نشینی نکرده است.

استاندار با تأکید بر اینکه حسن انجام وظیفه، فرصت هرگونه موج سواری را از فرصت طلبان می‌گیرد، گفت: دولت مصمم است با خدمات شبانه روزی، دشمن را ناکام بگذارد لذا مدیران هم باید همین سبک و روش را در دستور کار قرار دهند.

قناعت رسیدگی به مشکلات برای افزایش امیدواری را از موضوعات محوری عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد تحول در نظام اداری، عدالت محوری و تحقق شعار سال از عوامل ناکامی دشمنان است.

وی، از ایران یکپارچه به عنوان کلیدواژه‌ای اساسی در مقابل تفکرات غلط تجزیه طلبان یاد کرد و گفت: طراح تجزیه ایران، یک مورخ یهودی انگلیسی است که به پدر نقشه های تجزیه ایران معروف است و بر این باور بود که کشورهای اسلامی، تهدیدی برای جهان غرب هستند لذا باید قدرت اسلام خنثی شود.

به گفته وی؛ در تفکر تجزیه طلبانه، تنها راه رویارویی با ایران، تجزیه آن به ۶ بخش و بعد نابود کردن آن است، در حالی که اقوام ایرانی برای این نظام شهید داده اند و پای نظام ایستاده اند و مهمترین هدف شان هم یکپارچگی ایران اسلامی است.

استاندار با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، موضوع آشوب‌های اخیر را بهانه خواند و تصریح کرد: مهمترین انگیزه دشمن از پشتیبانی آشوب‌ها، تضعیف استقلال و اقتدار ایران، توقف پیشرفت‌هاست.

قناعت با تأکید بر این که از ابتدای انقلاب تاکنون شاهد شیطنت‌های فراوان دشمنان بوده‌ایم، اظهار کرد: یکپارچگی سه قوه و پیشرفت های نظام از یک سو و این که دولت سیزدهم پرشتاب به میدان آمده بود تا با سفرهای استانی و حضور در جمع مردم، اعتماد از دست رفته را به سبد نظام برگرداند از دیگر سو، برای دشمن بسیار سنگین بود لذا دست به شیطنت زد.

وی با بیان اینکه از ابتدای انقلاب دو موضوع فتنه ۸۸ و وقایع اخیر، برای نظام خیلی سنگین بود، گفت: در سال ۸۸ که درآمد ناخالص ملی ایران از خیلی کشورهای دنیا پیشی گرفت، فتنه را رقم زدند و از طریق جلوی پیشرفت اقتصادی کشور را گرفتند.

به گفته وی؛  توفیقات کشور در زمینه‌های حضور در معاهده شانگهای، تولید واکسن کرونا، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی، فروش نفت، موفقیت جراحی اقتصادی، حذف دلار از مبادلات مرزی، بی اثر شدن تحریم‌ها برای دشمنان سنگین تمام شده است.

استاندار با تأکید بر این که بین معترضان و آشوبگران، تفکیک و مرزبندی قائلیم، خاطرنشان کرد: افراد در شرایط موجود به سه دسته تقسیم می شوند، گروه اول مردم هستند که در تخریب ها نقشی نداشته‌اند، ما نوکر مردم هستیم و مردم آزادند حرف خود را بزنند و گلایه خود را بیان کنند.

قناعت، گروه دوم را جوانان و نوجوانانی عنوان کرد که غفلت کرده و از روی احساسات دست به تخریب زده‌اند و رأفت اسلامی شامل حال شان می‌شود؛ گروه سوم، افراد سابقه داری هستند که از گروه اول جدایند لذا نظام به سرعت سراغ آنها خواهد رفت.

سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی 

وی با تأکید بر اینکه انقلاب به قیام حضرت حجت(عج) متصل است، ادامه داد: رهبری این نظام را حکیمی فرزانه به عهده دارد که معتقد است، راه علاج دشمنی‌ها، ایستادگی است.

استاندار یادآور شد: آن چه در شرایط موجود مهم است، این است که تصمیمات درست و منطقی بگیریم و با مراقبت از خانواده و دوستان، در حد خودمان، درباره شرایط و موضع گیری های دشمنان روشنگری کنیم.

قناعت به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور اشاره کرد و بر آمادگی کامل دستگاه های اجرایی برای استقبال از این سفر تأکید کرد.

وی از تلاش مدیران برای جذب اعتبارات تملک در پایان سال مالی نیز تشکر کرد، تلاش‌های مدیران و مردم در مراسم جهانی اربعین  را قابل تحسین خواند و تصریح کرد: در راستای تقویت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف اقدامات امسال باید آسیب شناسی‌های لازم صورت گیرد تا ارائه خدمات در سال‌های آینده، توسعه یابد؛ در بحث اجرای پروژه عمرانی حرمین کاظمین نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور